تعداد بازیکنان فعال Anthem بر روی Xbox One از Fallout 76 و Battlefield 1 نیز کمتر است

بعد از چند سال هیاهو و انتظار عنوان Anthem در نهایت به یکی از بزرگ‌ترین شکست‌های نسل حاضر تبدیل شد. این اکشن نقش آفرینی چندنفره از ضعیف‌ترین ساخته‌های استودیو BioWare است که در بخش تجاری نیز نتوانسته انتظارات EA را برآورده کند و بر اساس گزارش‌ها در حال حاضر حدود 2,500 بازیکن در آمریکای شمالی به صورت فعال بر روی Xbox One آنرا تجربه می‌کنند که این آمار برای یک بازی سرویس‌محور فاجعه بار است.

به گزارش پردیس گیم و به نقل از GameRant، این اطلاعات را کاربری در Reddit به نام _Robbie منتشر کرده است. بر اساس کشفیات این کاربر، Anthem اکنون حتی در میان 50 بازی محبوب سرویس Xbox Live هم جای ندارد. Microsoft لیستی از محبوب‌ترین عناوین Xbox Live را منتشر می‌کند که Battlefield 1 در حال حاضر آخرین بازی این لیست است. اطلاعات وبسایت آماری Battlefield 1 یعنی BF1Stats نشان می‌دهد که این بازی به طور حدودی در پایین‌ترین حد خود 2,500 نفر و در بالاترین حد 7,500 بازیکن همزمان دارد.

این آمار نشان می‌دهد که Anthem هم اکنون از Battlefield 1 (که در سال 2016 عرضه شد) نیز بازیکنان فعال کمتری دارد. اما در مقایسه‌ای دیگر مشخص شده است که تعداد بازیکنان Anthem از Fallout 76 نیز کمتر است. Fallout 76 نیز مشابه Anthem پیش از عرضه هیاهوی زیادی به پا کرده بود اما پس از عرضه و با دریافت امتیازهای ضعیف و بازخوردهای منفی، طرفداران خود را از دست داد. با این حال و با وجود اینکه Fallout 76 چند ماه قبل از Anthem عرضه شده اما تعداد بازیکنان فعال این بازی نیز حداقل بر روی Xbox One از نقش آفرینی پر زرق و برق BioWare بیشتر است.

BioWare اعلام کرده که به تعهدات خود نسبت به Anthem پایبند است اما در صورتی که بازیکنان فعال این بازی افزایش پیدا نکند چطور؟ مگر اینکه Anthem بر روی PC و PS4 طرفداران بسیار بیشتری داشته باشد چرا که عرضه محتوای جدید برای عنوانی که به اندازه کافی بازیکن ندارد، اقدام سنجیده‌ای به نظر نمی‌رسد.

به نظر می‌رسد که BioWare با Anthem مسیر چالش برانگیزی را در پیش دارد. آیا این بازی می‌تواند بار دیگر بازیکنان را به وجد بیاورد؟ نظر شما چیست؟

منبع متن: pardisgame