در طی مصاحبه‌ای که با یکی از مدیران کمپانی اکس باکس صورت گرفته، اشاره‌هایی به ساخت بازی‌های فرست پارتی این کنسول برای سایر کنسول‌های پلی‌استیشن ۴ و نینتندو شده است. در این مصاحبه که با یکی از مدیران اکس باکس صورت گرفته، اشاره‌هایی به ساخت عناوین فرست پارتی این کنسول برای پلی‌استیشن ۴ و نینتندو […]

احتمالاً بازی‌های XBOX برای کنسول‌های پلی‌استیشن ۴ و نینتندو نیز ساخته ‌می‌شوند

در طی مصاحبه‌ای که با یکی از مدیران کمپانی اکس باکس صورت گرفته، اشاره‌هایی به ساخت بازی‌های فرست پارتی این کنسول برای سایر کنسول‌های پلی‌استیشن ۴ و نینتندو شده است.

در این مصاحبه که با یکی از مدیران اکس باکس صورت گرفته، اشاره‌هایی به ساخت عناوین فرست پارتی این کنسول برای پلی‌استیشن ۴ و نینتندو شده است و این مدیر اشاره کرده که شاید بازی‌های فرست پارتی خود را برای سایر کنسول‌ها نیز بسازیم. هرچند به این نکته هم اشاره شد که قرار نیست بازی‌هایی مثل Halo و Gears of War که یکی از بزرگترین انحصاری‌های این شرکت هستند، برای سایر کنسول‌های دیگر منتشر شوند و فقط بر روی کنسول اکس باکس و پلتفرم رایانه‌های شخصی قابل بازی خواهند بود.

در طی یک مصاحبه‌ی اختصاصی که سایت Game Informer با آقای مت بوتی (Matt Booty)، رئیس استودیوی اکس باکس داشته، به این نکته اشاره شده است که احتمال دارد در آینده‌ای نزدیک، بازی‌های انحصاری اکس باکس برای رایانه‌های شخصی هم منتشر شوند. به طور مثال، احتمال دارد که توسعه‌دهندگان جدیدی همچون Obsidian و Double Fine که به تازگی توسط استودیوی اکس باکس خریداری شده‌اند، بازی‌های خود را برای سایر پلتفرم‌ها و کنسول‌های دیگر عرضه کنند. حال با توجه به سخنان آقای بوتی نمی‌توان اظهار نظری درست در مورد سیاست آنها کرد و نمی‌توان به هدف اصلی آنها از این عمل پی برد.

براساس سخنانی که آقای بوتی در ادامه بر زبان راندند، به این نتیجه رسیدیم احتمالاً فقط بازی‌هایی که کمتر درخشیده‌اند و یک عنوان زیاد شناخته شده نیستند، برای سایر پلتفرم‌ها و کنسول‌ها عرضه می‌شوند. حال سوالی که خیلی در این بین مهم است این بود که آیا بازی‌های چند نفره نیز برای سایر کنسول‌ها و پلتفرم‌های دیگر عرضه می‌شوند یا خیر؟ ایشان در این مورد هیچ سخنی را به میان نیاوردند و هنوز هم این مورد در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

ایشان در ادامه‌ی سخنان خود چنین گفتند:

بدیهی است که از این به بعد ما باید فرنچایزهای مهم خودمان را همچنان زنده نگه داریم و بازی‌هایی از قبیل Forza، Halo و Sea of Thieves از بدوی ساخت هم قرار بود که فقط بر روی کنسول اکس باکس عرضه شوند.

از سخنان آقای مت بوتی چنان پیداست که اگر قرار باشد بازی‌های کنسول اکس باکس بر روی سایر کنسول‌ها و پلتفرم‌های دیگر عرضه شوند، فقط شامل عناوین کمتر شناخته شده می‌شود و برخی دیگر از بازی‌های بزرگ این کنسول همچنان به صورت انحصاری باقی خواهند ماند. در مورد بازی‌های چند نفره نیز سخنی به میان آورده نشد و فقط باید منتظر بمانیم که اطلاعات بیشتری منتشر شود. شما کاربران عزیز نیز می‌توانید آخرین اخبار مربوط به کنسول اکس باکس را در این نشانی دنبال کنید.

 

منبع متن: gamefa