ساخت بازی‌های Third-Party و چند پلتفرمی در نسل هشتم چندان سخت نبوده چون PS4 و Xbox One ساختار نزدیکی در زمینه سخت‌افزار داشتند، اما این شرایط قرار است تغییر کنند. مایکروسافت با Xbox Series X رویکردی سنتی‌تر در پیش گرفته و پردازنده و کارت گرافیکی بسیار قدرت‌مند در کنسول جدید خود قرار داده ولی سونی از آن طرف بیشتر روی یک حافظه بسیار پرسرعت و فرکانس متغیر پردازنده و کارت گرافیک برای ارائه تجربه نسلی بعدی تمرکز کرده است. در نتیجه، ساخت بازی‌های چند پلتفرمی شاید به سادگی قبل نباشند و با توجه به شایعات جدید، سازندگان احتمالا با سخت‌افزار PS5 به مشکل خورده‌اند.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از WCCFTECH، جف گراب، اینسایدر مطرح صنعت بازی‌های ویدیویی، در جدیدترین پادکست Basement Radio Arcade اشاره کرد که سازندگان با فرکانس متغیر PS5 مشکل دارند و هشدار داد که بازیکنان احتمالا با تعدادی از بازی‌های چند پلتفرمی "ناامید" خواهند شد:

"تکنولوژی که سونی برای PS5 استفاده می‌کند AMD SmartShift است. خیلی از مردم فکر می‌کنند که PS5 پا به پای Xbox Series X راه خود را ادامه می‌دهد و شاید هم همین‌طور باشد؛ به‌طور حتم نمی‌دانم و سازنده هم نیستم، اما فکر می‌کنم این فناوری SmartShift نگرانی‌هایی به‌وجود آورده است. کار آن انتقال قدرت بین پردازنده و کارت گرافیک است و در گذشته واقعا نیازی نبود که سازندگان نگران چنین چیزی باشند؛ مخصوصا در کنسول‌ها.

اما این بار شاید حداقل در زمان عرضه دردسرساز باشد، تا جایی که شاید Digital Foundry یا هر کس دیگری مطالبی مبنی بر ضعیف بودن بازی‌ها در PS5 منتشر کنند. این مشکل به مرور زمان حل می‌شود و قلق کار دست سازندگان می‌آید. سونی متوجه این موضوع خواهد شد و به آن‌ها توضیح می‌دهد که چه کار کنند، اما تا جایی که من فهمیده‌ام، آن‌ها هنوز این کار را انجام نداده‌اند و مشکل همین است. در نتیجه، زمان عرضه مردم ممکن است با بازی‌هایی مثل NBA 2K ،Madden و Call of Duty ناامید شوند. این مورد احتمالا به مزاج آن‌ها خوش نیاید."

در ادامه Dusk Golem هم که بیشتر بخاطر لو دادن اطلاعات بازی‌های Resident Evil و Capcom شناخته می‌شود، وارد این بحث شد و گفت شاید بازی‌های اول PS5 در دست‌یابی به رزولوشن واقعی 4K به مشکل بخورند و راه‌حل‌های 4K فیک زیادی به کار گرفته خواهد شد:

"احتمالا بعدا بخاطر پاسخ دادن به این سوال از خودم متنفر می‌شوم و این را حس می‌کنم (اکثر علاقه‌مندان به چنین مباحثی به‌شدت تاکسیک هستند) اما خیلی از مردم برداشت اشتباهی از صحبت‌های من کردند که البته بخشی از آن تقصیر خود من است. صد البته که Resident Evil 8 در زمان عرضه به خوبی اجرا می‌شود و من هرگز این را زیر سوال نبردم. اما مردم باید آماده این احتمال به‌شدت قوی باشند که PS5 گران قیمت‌تر خواهد بود. سعی می‌کنم زیاد اینجا چیزی نگویم چون از من درخواست شده که این کار را نکنم؛ ولی خودتان را آماده این موقعیت کنید که Xbox Series X ارزان‌تر و قدرت‌مندتر خواهد بود. من از سایر سازندگان هم شنیده‌ام که PS5 در اجرای بازی‌ها با رزولوشن 4K مشکل دارد و 4Kهای فیک زیادی خواهید دید. چنین چیزی برای برخی مهم نیست ولی آماده باشید. Xbox Series X این مشکل را ندارد."

هردوی این اینسایدرها بر سر گران‌تر بودن PS5 نسبت به Xbox Series X بخاطر فناوری جدیدتر موافق هستند. طبق گفته گراب، احتمالا PS5 با قیمت 500 دلار منتشر می‌شود.

در دوران PS3 هم چیزهای مشابه این فاش شده بودند و آن کنسول بازی‌های انحصاری بسیار خوبی داشت، اما در زمینه بازی‌های چند پلتفرمی سازندگان به مشکل خوردند.

با این حال، پیشنهاد می‌کنیم تمام اطلاعات را فعلا به عنوان شایعه در نظر بگیرید تا ببینیم در عمل نهایی چه می‌شود.

منبع متن: pardisgame