Xbox Series X

به گزارش پردیس‌گیم، به عرضه‌ی کنسول‌های نسل جدید نزدیک می‌شویم و اطلاعات زیادی از رابط کاربری کنسول‌های مایکروسافت و سونی به دست آورده‌ایم. البته رابط کاربری مایکروسافت مدت‌ها پیش رونمایی شده بود و اخیراً اطلاعات جالب توجهی به اشتراک گذاشته شده است.
طبق بررسی‌های جان لینه‌من از دیجیتال فاندری، رابط کاربری ایکس‌باکس سری ایکس با کیفیت 1080p اجرا خواهد شد، دقیقاً مشابه کیفیت اجرایی وان ایکس، این نکته به این دلیل عجیب است که کنسول سری ایکس پرچم‌دار کنسول‌های مایکروسافت به شمار می‌رود و توانایی ارائه‌ی کیفیت 4K و حتی بیشتر را دارد.
البته منصفانه است که بگوییم کاربران مدت زیادی را در رابط کاربری کنسول به سر نخواهند برد و چیزی که اهمیت بیشتری دارد خود بازی‌ها هستند. ولی خب جهش بین بازی‌های 4K و آمدن به رابط کاربری 1080p عجیب و غیر مأنوس خواهد بود. این مشکل چندانی برای سری اس به وجود نخواهد آورد چرا که به کلی در کلاس دیگری قرار دارد.
سونی به تازگی از رابط کاربری PS5 رونمایی کرده است و تأیید کرد که کیفیت اجرایی آن 4K خواهد بود.
رابط کاربری جدید مایکروسافت قرار است اندکی قبل از عرضه‌ی کنسول‌های جدید و نسل بعدی عرضه شود و برای کنسول‌های ایکس‌باکس وان و وان ایکس نیز در دسترس قرار گیرد.
جان لینه‌من در این خصوص می‌گوید: مشکل اصلی من بیشتر از هر چیز با وضوح تصویر (رزولوشن) داشبورد (رابط کاربری) جدید مایکروسافت می‌باشد. من از کیفیت اجرایی 1080p رابط کاربری بر روی وان ایکس نا امید بودم، آن هم در حالی که کیفیت اجرایی رابط کاربری PS4 Pro به صورت 4K Native بود. حال برای سری ایکس نیز کیفیت 1080p ارائه می‌شود! اصلاً برای من قابل قبول نیست.

خب دوستان نظرتان چیست؟ این مورد برای شما حائز اهمیت است؟ لطفاً با ما در بخش نظرات در میان بگذارید.

منبع متن: pardisgame