در واقع، مورتال کامبت در سال ۲۰۲۲ میلادی ۳۰ ساله خواهد شد، با این وجود، اد بون (Ed Boon) از سال ۲۰۲۱ به‌عنوان سالگرد ۳۰ سالگی این اثر یاد می‌کند زیرا برای او شروع این سری زمانی بوده که خودش و دیگر خالق این مجموعه یعنی جان توبیاس (John Tobias) کار خود را روی مورتال کامبت آغاز کرده‌اند. به همین مناسبت، اد بون در صفحه‌ی رسمی توییتر خود کلیپی را از پشت‌‌صحنه‌ی بازی مورتال کامبت به نمایش گذاشت که در آن چگونگی خلق حرکت معروف “Get Over Here” (بیا اینجا) اسکورپیون نشان داده می‌شود.

  • ۱۰ فیتالیتی برتر تاریخ مورتال کامبت

اد بون در نوشته‌ی خود بیان کرده است: «در سال ۲۰۲۲ مورتال کامبت ۳۰ ساله خواهد شد. اما اکنون که در سال ۲۰۲۱ هستیم، ۳۰ سال از آغاز کار ما بر روی بازی می‌گذرد. برای جشن گرفتن این سالگرد، به نظر می‌آید که ایده‌ی جالبی باشد که بعضی از کلیپ‌های پشت‌صحنه را با شما به اشتراک بگذارم. این کلیپ نشان می‌دهد که ما چگونه‌ی فن نمادین GET OVER HERE اسکورپیون را خلق کردیم.»

در این کلیپ شما می‌توانید بازیگر اسکورپیون یعنی دنیل پسینا (Daniel Pesina) را مشاهده کنید که این حرکت معروف اسکورپیون را تمرین و بازنمایی می‌کند تا به خواسته‌ی دقیقی که بون و توبیاس دارند، دست پیدا کند. در این میان خالقان بازی هم ایده‌های جدید درباره‌ی این حرکت به ذهنشان خطور می‌کند.

پشت‌صحنه بازی مورتال کامبت

اد بون در رشته توییتی نسبتاً طولانی بیان کرده است:‌ «ما مطمئناً برای فیلمبرداری‌های خود آمادگی زیادی انجام می‌دادیم اما هنگام فیلمبرداری ایده‌هایی به ذهن ما خطور می‌کرد. درباره‌ی این حرکت، این کار با این جمله شروع شد “می دونی چی می‌تونه یه حرکت خفن باشه؟” از آنجا به بعد می‌توانید جزئیات را در جریان این ویدیو ببینید. یکی از جزئیات این بود که اسکورپیون نیزه را باید چقدر سریع پرتاب کند تا بتواند حریفان را غافلگیر کند. این بدان معناست که به انیمیشن ساده و فریم‌های بسیار کمی نیاز داشتیم. ما همچنین می‌خواستیم که نیزه از روی حریف عبور کند، بنابراین آن را در ارتفاع سینه نگه داشتیم.»

او در ادامه اشاره کرده: «ما آن‌قدر از نظر حافظه در مضیقه بودیم که حتی هیچ حرکتی برای واکنش قربانیان این فن انجام ندادیم. در عوض ما از فریم‌های متحرک موجود آن‌ها وام گرفتیم. می‌توانید صحبت‌های ما را درباره‌ی استفاده مجدد از یکی از انیمیشن‌های “ناک داون” قربانی هنگامی که در ابتدا مورد حمله نیزه قرار می‌گیرد، بشنوید. ما همچنین از فریم‌های “سرگیجه‌ی خاص هنگام فتالیتی” استفاده کردیم تا نشان دهیم بعد از کشیده شدن زنجیر قربانیان تا لحظاتی مات و مبهوت خواهند ماند. استفاده مجدد از انیمیشن‌های موجود یکی از ترفندهایی بود که ما به دفعات برای ذخیره‌ی حافظه از آن استفاده کردیم زیرا در سال ۱۹۹۱ حافظه‌ها بسیار محدودتر بودند.»

ادبون در ادامه‌ی توییت خود نوشته است: «بعد از این همه سال چند چیز مرا به خنده وا می‌دارند. اگر دقت کنید چندین بار دست من از سمت راست تصویر دیده می‌شود، در حالی که با شور و اشتیاق در تلاش بودم حرکت نینجایی اسکورپیون را شبیه‌سازی کنم. همچنین اینکه می‌بینم جان توبیاس چگونه با در آوردن صدای مار می‌خواهد طناب را به شکل یک مار خلق کند، برایم جالب است.»

  • مورتال کامبت ۱۲ بازی بعدی استودیوی ندررلم است؛ خبری از Injustice 3 نیست

البته اشاره می‌کند که این عوامل بسیار دیگری از جمله صدا در خلق این فن و حک شدن آن در ذهن مخاطبان تأثیر داشته است. با این حال، برای او جالب بوده است که بعد از این همه سال شکل‌گیری ایده‌های اولیه این حرکت خاص اسکورپیون را به طرفداران نشان دهد. حرکتی که بعدها به یکی از معروف‌ترین نمادهای مورتال کامبت در بازی‌ها، فیلم‌ها، سریال‌ها، انیمیشن‌ها و کمیک‌ها تبدیل شد.

اد بون ابراز امیدواری کرده که در آینده‌ای و در حالی که به ۳۰ سالگی سالگرد مورتال کامبت نزدیک می‌شویم، ویدیوهای بیشتری را مشابه این ویدیو از پشت‌صحنه‌های جذاب این بازی منتشر کند.

منبع: Twitter

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

نوشته حرکت معروف اسکورپیون در مورتال کامبت چگونه به وجود آمد؟ اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala