همان‌طور که توسط سایت گیم‌اسپات گزارش شده است، دل تورو در پادکست Happy Sad Confused حضور پیدا کرده و تائید کرده که روی هیچ پروژه‌ی مرتبطی با سایلنت هیل کار نمی‌کند. این سؤال به این خاطر پرسیده شد که چند وقت پیش در جریان گیم اواردز ۲۰۲۱ گیرمو دل تورو علاوه بر نمایش تریلر فیلم سینمایی جدید خود، اعلام کرد که عاشق کارگردانی هنری سری سایلنت هیل است و امیدوار است که روزی قسمت جدیدی از آن را ببینیم. این جمله باعث شد که بسیاری فکر کنند او دوباره مشغول ساخت اثری از سری سایلنت هیل است.

  • از استیون کینگ تا دیوید لینچ؛ منابع الهام سایلنت هیل

علیرغم اینکه می‌گوید او ایده بازی را به‌عنوان یک تمرین داستان‌سرایی دوست دارد، فکر نمی‌کند که دوباره یک بازی ویدیویی را توسعه دهد «زیرا [او] آلباتروس بازی‌های ویدیویی است». آلباتروس پرنده‌ی معروفی است که به‌خصوص کشتن آن نشانگر بدشانسی است. دل تورو همین سخنان را در سال ۲۰۱۵ گفت و به نظر می‌رسد که او همچنان به قول خود پایبند است.

insane

اگرچه ممکن است این اخباری نباشد که طرفداران کارهای دل تورو دوست داشتند آن‌ها را بشنوند، او حداقل صحبت‌هایی را درباره‌ی پروژه‌ی لغو شده سایلنت هیلز که زمانی با کوجیما روی آن کار می‌کرد، به اشتراک گذاشت. گیرمو دل‌ تورو درباره‌ی این موضوع گفت: «این فقط یکی از همان چیزهایی است که در زندگی من هیچ منطقی ندارد. در رابطه با آن جمله‌ای که گفتم، فقط می‌خواستم کونامی را تحریک کنم، چون واقعاً نمی‌فهمم که چرا آن پروژه متوقف شد. آن پروژه بسیار عالی بود، کاری که ما قرار بود انجام دهیم، بسیار جذاب بود.»

بازی سایلنت هیلز به دنبال عرضه‌ی دمو قابل‌بازی P.T معرفی شده بود. P.T یک تجربه‌ی قابل‌بازی کوتاه بود که در یکی از رویدادهای پلی‌استیشن برای اولین بار معرفی و در همان زمان هم به‌صورت رایگان قابل دانلود شد. پس از تمام کردن آن تجربه‌ی کوتاه ترسناک و به‌یادماندنی، مشخص شد که این پروژه در واقع قرار است به یک بازی کامل تبدیل شود که توسط هیدئو کوجیما ساخته خواهد شد و گیرمو دل تورو هم در توسعه‌ی آن همکاری خواهد کرد. همچنین مشخص شد که نورمن ریدس (Norman Reedus) هم نقش شخصیت اصلی این بازی را ایفا خواهد کرد. با این حال، پس از اختلاف‌هایی که میان کونامی و کوجیما به وجود آمد، این پروژه متوقف شد و حتی در تصمیمی عجیب کونامی دمو قابل‌بازی P.T را هم از پلی‌استیشن استور حذف کرد.

PT

اگرچه پروژه‌ی سایلنت هیلز به سرانجامی نرسید، اما دل‌ تورو و نورمن ریداس برای بازی دث استرندینگ دوباره با کوجیما همکاری کردند. نورمان ریدس نقش شخصیت اصلی آن بازی یعنی سم پورتر بریجز را ایفا می‌کرد و چهره‌ی دل تورو هم برای یکی از شخصیت‌های مهم بازی استفاده شده بود.

  • کونامی به فکر احیای متال گیر سالید، کسلوانیا و سایلنت هیل است

قبل از این پروژه‌ی سایلنت هیلز، دل تورو یک بار روی بازی Insane برای استودیو توسعه‌دهنده Saints Row کار می‌کرد اما از بدشانسی او آن بازی ترس و بقا نیز نتوانست به سرانجام برسد.

در حالی که شایعات زیادی در مورد یک بازی جدید سایلنت هیل وجود دارد، هنوز هیچ‌چیزی به‌صورت رسمی اعلام نشده است و همه‌چیز در حد حدس و گمان است.

منبع: IGN

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

نوشته گیرمو دل تورو: احتمالا هرگز بازی دیگری نخواهم ساخت اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala