تا مدتی قبل، هیچ اطلاعی در مورد Echo نداشتم؛ از آنجایی که من طرفدار بازی‌های اتمسفر محور، ایده‌پرداز و علمی‌تخیلی هستم، متوجه شدم که Echo دقیقا همان چیزی است که دنبالش می‌گشتم. از آنجایی که می‌دانم این علایق را فقط من ندارم، امیدوارم دیگران نیز براحتی از کنار این بازی گذر نکنند، چون این عنوان بسیار خاص و منحصربفرد است.

کار استودیوی Ultra Ultra ، استودیویی متشکل از هشت نفر از کارکنان IO Interactive (سازندگان نسخه اخیر Hitman)، یک عنوان سوم‌شخص اکشن می‌باشد که در آن باید یک قصر عجیب و غریب را جستجو کرده تا شخصی که چندی پیش از دست دادید را بازگردانید. یک چیز عجیب در مورد این قصر وجود دارد، با گشت و گذار در آن، این قصر تمامی حرکات شما را مشاهده می‌کند و زمانی که به اندازه‌ی کافی در موردتان اطلاعات کسب کرد، کپی‌های فراوانی از شما را می‌سازد و در سرتاسر خود پخش می‌کند.

گیج‌کننده است نه؟ من با "مارتین امبورگ"‌ (Martin Emborg)‌ از این استودیو مصاحبه‌ای داشتم تا او کمی در مورد بازی به من توضیح دهد. او در ابتدا گفت:

"آنها رفتار شما را تقلید می‌کنند. بنابراین شما در برابر نحوه‌ی بازی خودتان قرار خواهید گرفت. اگر شما نحوه‌ی بازی کردن خود را تغییر دهید، Echo‌ها نیز یک نسخه‌ی جدید از شما خواهند شد. و زمانی که این اتفاق بیفتد، برق‌ قطع می‌شود."

زمانی که برق قطع شود شما آزاد هستید هر کاری بخواهید انجام دهید و از دید قصری که در آن هستید در امان باشید. احتمالات Echoها بسیار شگفت‌انگیز هستند. شما همچنین می‌توانید حمله‌ور شده و به همه تیر‌اندازی کنید اما دفعه‌ی بعدی که قصر ریبوت می‌شود، باید با دشمنانی پرخاشگر‌تر از قبل مواجه شوید. اگر مخفیانه‌ عمل کنید نیز به همین نحو دشمنان تغییر خواهند کرد و کل بازی وابسته به کنش شماست. "امبورگ‌" در ادامه گفت:

" تعداد زیادی قابلیت وجود دارد که در طول بازی باید آن‌ها را فعال یا غیرفعال کنید. مدت زمان هر چرخه به شما بستگی دارد. رفتن برق فقط زمانی پیش می‌آید که آنقدر کار‌های جدید انجام دهید که قصر متوجه شود که به نسخه‌های جدیدی از شما نیاز دارد."

این تمام چیزی است که باید از بازی بدانید. حال کمی در مورد هنر و اتمسفر Echo صحبت می‌کنم. شما می‌توانید کمی چاشنی Hitman را در اکشن و مخفی‌کاری این بازی احساس کنید که آقای امبورگ در مورد آن می‌گوید:

"این هیچوقت عمدی نبود اما قطعا زمانی که در حال مخفی‌کاری هستید کمی شباهت با Hitman را حس خواهید کرد."


Ultra Ultra اشاره‌های واضحی به کتاب The Library of Babel از نویسنده‌ی آرژانتینی به نام " جورج لویس بورخس"(Jorge Luis Borges) دارد که امبورگ در مورد این اشارات می‌گوید:

"بسیار عالی است! اما چیزی که بلافاصله متوجه شدم، شباهت‌های آن با آن اتاق انتظار آدم‌فضایی‌ها (Alien) از اثر A Space Odyssey بود. Solaris نیز همینگونه است ... احساس می‌کنم که 90 درصد بازی‌های علمی‌تخیلی از فیلم‌های Alien اثر "جیمز کامرون" الهام گرفتند. ما از همان ابتدا می‌دانستیم که دنبال چه نوع اتمسفری هستیم و قصد ساخت چه نوع عنوان علمی‌تخیلی داریم. همه چیز به اتمسفر بازی و احساس ترس بستگی دارد. در اعماق فضا چه چیزی‌ پیدا خواهید کرد؟"

Echo عنوانی تازه در ژانر علمی‌تخیلی می‌باشد که عناصر جذابی دارد. بسیار دوست‌ داشتم که بیشتر در مورد بازی بگویم اما بهتر است که خودتان آنرا کشف کنید. Echo در تاریخ سه شنبه 28 شهريور 1396 برای PC و PS4 عرضه خواهد شد.

دانلود با کیفیت FULL HD

منبع متن: pardisgame