تا انتشار عنوان Gran Turismo Sport، جدیدترین عنوان انحصاری پلی‌ استیشن ۴، تنها چند ماه زمان باقی مانده است و طرفداران این بازی مسابقه‌ای، منتظر هستند تا هرچه زود تر به تجربه‌ی این بازی بپردازند. Kazunori Yamauchi، طراح ارشد این بازی، اخیرا اعلام کرده است که Gran Turismo Sport نسبت به سایر رقبا، برتری کاملی خواهد […]

عنوان Gran Turismo Sport می‌تواند با کیفیت ۸K برروی پلی‌استیشن ۵ اجرا شود

تا انتشار عنوان Gran Turismo Sport، جدیدترین عنوان انحصاری پلی‌ استیشن ۴، تنها چند ماه زمان باقی مانده است و طرفداران این بازی مسابقه‌ای، منتظر هستند تا هرچه زود تر به تجربه‌ی این بازی بپردازند. Kazunori Yamauchi، طراح ارشد این بازی، اخیرا اعلام کرده است که Gran Turismo Sport نسبت به سایر رقبا، برتری کاملی خواهد داشت. او پیش از این هم اعلام کرده بود که مدلسازی ماشین‌ها در این بازی نسبت به سایر شبیه‌سازهای ریسینگ، بسیار بهتر و چشم‌نوازتر خواهد بود. در ادامه‌ی مطلب با ما همراه باشید.

از زمانی که کنسول ایکس باکس وان ایکس در مراسم E3 2017 معرفی شده است، صحبت‌های زیادی درباره‌ی معرفی پلی استیشن ۵ در دنیای مجازی به میان آمده است. با این حال به نظر می‌رسد که استودیوی Polyphony Digital، در حال توسعه‌ی عنوان Gran Turimo Sport با نیم نگاهی به کنسول پلی استیشن ۵ است.  آقای Yamauchi در جدیدترین صحبت‌های خود، اطلاعات جالبی را درباره‌ی این بازی به اشتراک گذاشته است.

طراحی هر ماشین در بازی Gran Turismo Sport، حدود شش ماه زمان برده است. با قاطعیت می‌گویم که کیفیت این عنوان، فراتر از قدرت سخت‌افزاری پلی استیش ۴ پرو است. به همین دلیل قصد داریم تا این بازی را طوری طراحی کنیم که برای کنسول بعدی سونی هم مناسب باشد و نمی‌خواهیم که تنها به کنسول‌های پلی استیشن ۴ و پلی استیشن ۴ پرو بسنده کنیم.

وقتی از آقای Yamauchi درباره‌ی رزولوشن این بازی برروی کنسول بعدی پلی استیشن سوال شد، او اعلام کرد که Gran Turismo Sport بدون هیچ مشکلی با رزولوشن ۸K برروی پلی استیشن ۵ اجرا خواهد شد.

من فکر می‌کنم که این بازی، بدون هیچ مشکلی با کیفیت ۸K اجرا خواهد شد.

اگرچه شرکت سونی بارها و بارها تاکید کرده است که فعلا تمرکز خود را برروی کنسول‌های پلی استیشن ۴ و پلی استیشن ۴ پرو قرار داده است، اما از همین حالا اطلاعات جالبی از این کنسول منتشر شده است. در یکی از این اخبار اعلام شده است که پلی استیشن ۵ به جای APU از GPU اختصاصی استفاده خواهد کرد.

با توجه به صحبت‌هایی که اخیرا به راه افتاده است، زمان معرفی پلی استیشن ۵ از آن چیزی که پیش‌بینی می‌شود هم زودتر خواهد بود. طبق شایعات منتشر شده، شرکت سونی در مراسم E3 2018 از این کنسول رونمایی خواهد کرد و نهایتا در اواخر سال ۲۰۱۹، آن را به انتشار خواهد رساند. چند ماه پیش هم مایکل پکتر، یکی از معروف‌ترین تحلیلگرهای صنعت بازی‌های ویدئویی، پیش‌بینی کرده بود که کنسول‌ پلی استیشن ۵ در سال ۲۰۲۰ عرضه خواهد شد. البته برخلاف شایعات و پیش‌بینی‌های انجام شده، مسئولان شرکت سونی تاکید کرده‌اند که هنوز زمان زیادی تا انتشار کنسول‌های نسل نهم باقی مانده است.

چند وقت پیش هم مدیر عامل شرکت سونی اعلام کرده بود که شرکت سونی با توجه به برنامه‌ای از پیش تعیین شده از هر کنسول پشتیبانی خواهد کرد و آن‌ها از همین حالا، در حال برنامه‌ریزی و بررسی اهداف پلی استیشن ۵ هستند.

عنوان Gran Turismo Sport در تاریخ ۱۷ اکتبر ۲۰۱۷ (۲۵ مهر) به صورت انحصاری برروی کنسول پلی استیشن ۴ منتشر خواهد شد. آیا واقعا این عنوان توانایی اجرا با کیفیت ۸K را خواهد داشت؟ با این اوصاف می‌توان مطمئن بود که کنسول پلی استیشن ۵ قدرت بسیار زیادی خواهد داشت و می‌تواند به نقطه عطفی در صنعت بازی‌های ویدئویی تبدیل شود.

منبع متن: gamefa