به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از Dualshocker، هفته گذشته شرکت Square Enix عنوان Dragon Quest XI را منتشر کرد و همانطور که قابل پیش‌بینی است، این عنوان همانند سایر عناوین سری Dragon Quest، موجب فروش بیشتر کنسول‌های پشتیبانی کننده از این عنوان شد.

با توجه به گزارش‌های اخیر Media Create Sales، متوجه شدیم که کنسول Nintendo 3DS معادل 142600 واحد فروش در هفته گذشته داشته است. با جمع اطلاعات جدید با داده‌های قبلی از همین منبع، متوجه می‌شویم که نینتندو تاکنون 23 میلیون کنسول، تنها در کشور ژاپن به فروش رسانده است. رقم دقیق آن 23097151 واحد تا پایان 30 ژوئیه (برابر با 8 مردادماه) است.

این اولین باری نیست که نینتدو با کمک عناوین منتشر شده در بازار به فروش بیشتر دست می‌یابد. کنسول Switch نیز قبلا با استفاده از انتشار عنوان Splatoon 2 توانست فروش 1.2 میلیون واحدی را تجربه کند. میزان فروش نینتدو تا 30 ژوئیه به‌طور دقیق برابر بوده با 1286300 واحد و فروش آن در هفته گذشته نیز 89314 واحد بوده است.

البته باید این نکته را نیز اضافه کرد که کنسول 3DS تنها کنسولی نبوده است که از انتشار عنوان Dragon Quest نفع برده است. کنسول PS4 نیز توانسته است در هفته گذشته به فروشی برابر با 93356 واحد دست یابد. با جمع این رقم با داده‌های قبلی متوجه می‌شویم که کنسول PS4 تنها در ژاپن و فقط تا پایان 30 ژوئیه، 5095722 واحد فروش داشته است.

چندی قبل هر دو شرکت سونی و نینتندو گزارش فروش جهانی کنسول‌های Switch، 3DS و PS4 را منتشر کردند که تاریخ پایانی آن گزارش 30 ژوئیه بود. البته باید این نکته را مد نظر داشت که این میزان فروش تنها مربوط به کنسول‌های فروخته شده به خرده‌فروشی‌ها است. ارقام استفاده شده در این خبر ارقام پیش‌بینی شده میزان فروش کنسول‌ها به مشتریان (مصرف کنندگان) ژاپنی بوده است.

منبع متن: pardisgame