اطلاعات جدید ارائه شده حاکی از آن است که با فعال شدن ری تریسینگ در نسخه‌ی PS5 بازی Elden Ring، میزان نرخ فریم به کمتر از ۳۰ کاهش می‌یابد. آپدیت جدید بازی Elden Ring که شامل اضافه شدن حالت ری تریسینگ می‌شود، اخیراً برای کنسول‌های نسل نهم و PC منتشر شده است. در حالی که […]

ری تریسینگ بازی Elden Ring در PS5 نرخ فریم را به کمتر از ۳۰ کاهش می‌دهد

محسن رضوی فر
۱۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۰
الدن رینگ

اطلاعات جدید ارائه شده حاکی از آن است که با فعال شدن ری تریسینگ در نسخه‌ی PS5 بازی Elden Ring، میزان نرخ فریم به کمتر از ۳۰ کاهش می‌یابد.

آپدیت جدید بازی Elden Ring که شامل اضافه شدن حالت ری تریسینگ می‌شود، اخیراً برای کنسول‌های نسل نهم و PC منتشر شده است. در حالی که انتظار می‌رفت که فعال شدن این حالت تأثیر منفی بر عملکرد بازی داشته باشد، اما ظاهراً تاثیر منفی بیشتری در این بخش دارد. فعال کردن قابلیت مذکور در نسخه‌ی PS5 این بازی نقش‌آفرینی باعث می‌شود که گاهی اوقات نرخ فریم به کمتر از ۳۰ فریم بر ثانیه می‌رسد.

طبق توضیحات دیجیتال فاندری (Digital Foundry)، فعال کردن کردن ری تریسینگ در بازی Elden Ring به طور متوسط منجر به کاهش نرخ فریم بین ۱۵ الی ۲۰ فریم بر ثانیه می‌شود. این حالت همچنین رزولوشن را کاهش می‌دهد و منجر به وضوح تصویر کمتری می‌شود.

همچنین کاهش نرخ فریم نسخه‌ی PS5 بازی Elden Ring در حالت فعال بودن ری تریسینگ باعث می‌شود که حتی آخرین فناوری تلویزیون نتواند به رفع مشکلات عملکرد کمک کند. با افت فریم به کمتر از ۳۰، حتی یک سقف نرخ فریم نیز نمی‌تواند این آشفتگی را از بین ببرد.

دیجیتال فاندری در پایان بررسی و تجزیه و تحلیل خود به این نتیجه می‌رسد که ری تریسینگ بازی Elden Ring در پلی استیشن ۵ از حالت ایده‌آل فاصله دارد. همچنین در ادامه اشاره می‌کند که این موضوع جای تعجب ندارد زیرا این هزینه‌ای است که شما انتظار دارید برای ویژگی‌های بصری اضافی عنوانی بپردازید که پیش‌تر با عملکرد نرخ کمتر از ۶۰ فریم قابل بازی بود.

Elden Ring عنوانی است که عملکرد فنی نادرست آن در گیم‌پلی می‌تواند به معنای تفاوت بین زندگی و مرگ باشد، بنابراین به نظر می‌رسد که اکثر بازیکنان حداقل در بخش مبارزات از فعال کردن ری تریسینگ اجتناب کنند.

PlayStation 5 ، اخبار بازی ، بازی ویدیویی
Bandai Namco, Elden Ring, From Software, ray tracing

منبع متن: gamefa