نینتندو اعلام کرد با اینکه فروش سخت‌افزاری نینتندو سوییچ کاهش یافته است اما این شرکت هیچ برنامه‌ای برای عرضه سخت‌افزار جدید تا قبل از آوریل ۲۰۲۴ ندارد. به گفته نینتندو، ۱۲۵.۶۲ میلیون واحد از کنسول سوییچ تا پایان مارس امسال فروخته شده است که نسبت به آمار فروش سالانه، ۲۲ درصد کاهش را نشان می‌دهد. […]

نینتندو در سال مالی جاری، سخت‌افزار جدیدی عرضه نخواهد کرد + آمار فروش سوییچ

مهدی مصطفایی
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - 15:09
نینتندو

نینتندو اعلام کرد با اینکه فروش سخت‌افزاری نینتندو سوییچ کاهش یافته است اما این شرکت هیچ برنامه‌ای برای عرضه سخت‌افزار جدید تا قبل از آوریل ۲۰۲۴ ندارد.

به گفته نینتندو، ۱۲۵.۶۲ میلیون واحد از کنسول سوییچ تا پایان مارس امسال فروخته شده است که نسبت به آمار فروش سالانه، ۲۲ درصد کاهش را نشان می‌دهد. نینتندو در گزارش عملکرد مالی سال گذشته خود تایید کرد که از مارس سال گذشته تا مارس امسال بیش از ۱۷.۹۷ میلیون کنسول فروخته است؛ با این وجود رقم اعلام شده نسبت به هدف اولیه ۲۱ میلیونی و هدف مورد تجدیدنظر واقع شده ۱۸ میلیونی کمتر است.

این شرکت پیش‌بینی می‌کند که در سال مالی جاری منتهی به ۳۱ مارس ۲۰۲۴، حدود ۱۵ میلیون کنسول بفروشد که نشان‌دهنده کاهش ۱۶.۵ درصدی فروش سالانه سخت‌افزاری خواهد بود؛ چرا که احتمالا کنسول سوییچ در هفتمین سال حضور خود در بازار، با کاهش قابل توجه تقاضا روبرو شود.

نینتندو در این باره گفت:

نینتندو سوییچ به هفتمین سال عمر خود در صنعت بازی وارد می‌شود و در حالی حفظ روند فروش آن برای ما دشوارتر از قبل شده اما هدف ما این است که مشتریان بیشتری به تجربه بازی‌ها روی نینتندو سوییچ برای مدت طولانی‌تری ادامه دهند و این امر منجر به فروش حداکثری محصول شود.

طبق گزارش‌ها شونتارو فوروکاوا (Shuntaro Furukawa)، رئیس نینتندو، در جریان یک جلسه ارائه گزارش مالی اظهار داشت که با توجه به کاهش فروش کنسول نینتندو سوییچ، شرکت نینتندو کاملاً مطمئن نیست که به هدف بعدی ۱۵ میلیونی برای سال جاری برسد. به گزارش بلومبرگ (Bloomberg)، فوروکاوا تایید کرد که عرضه هیچ سخت‌افزار جدید یا ارتقا‌یافته‌ای در پیش‌بینی سالانه نینتندو لحاظ نشده است.

شونتارو فوروکاوا به رسانه بلومبرگ گفت:

تداوم روند فروش نینتندو سوییچ در سال هفتم عمر آن دشوار خواهد بود. تحقق هدف ما یعنی فروش ۱۵ میلیون واحدی در سال مالی جاری کمی سخت به نظر می‌رسد اما تمام تلاش خود را برای تقویت تقاضا در فصل تعطیلات انجام خواهیم داد تا بتوانیم به هدف خود برسیم.

3DS , Wii , Gamecube ، Nintendo ، Nintendo Switch ، اخبار بازی ، بازی ویدیویی
Nintendo, Nintendo DS, Nintendo Switch

منبع متن: gamefa