در جدول فروش بازی‌های فیزیکی بریتانیا در هفته‌ای که گذشت، شاهد بازگشت Gran Turismo 7 و چندین بازی انحصاری پلی استیشن ۵ دیگر به فهرست ده برتر بودیم. بازی‌های پلی استیشن ۵ برای دومین هفته متوالی به قدرت‌نمایی در جدول فروش بازی‌‌های فیزیکی بریتانیا ادامه دادند. به گزارش Gfk تخفیف‌های تابستانه و باندل‌های متفاوت منجر […]

جدول فروش هفتگی بریتانیا؛ پلی استیشن ۵ به قدرت‌نمایی خود ادامه می‌دهد

آرش بوالحسنی
۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - 13:32

در جدول فروش بازی‌های فیزیکی بریتانیا در هفته‌ای که گذشت، شاهد بازگشت Gran Turismo 7 و چندین بازی انحصاری پلی استیشن ۵ دیگر به فهرست ده برتر بودیم.

بازی‌های پلی استیشن ۵ برای دومین هفته متوالی به قدرت‌نمایی در جدول فروش بازی‌‌های فیزیکی بریتانیا ادامه دادند. به گزارش Gfk تخفیف‌های تابستانه و باندل‌های متفاوت منجر به بازگشت تعدادی از بازی‌های انحصاری سونی به فهرست ده برتر شده‌اند.

بازی Lego Star Wars: The Skywalker Saga که در هفته گذشته با کنسول پلی استیشن ۵ باندل شده بود این هفته با رشد فروشی ۱۱۶ درصدی از رتبه ششم به صدر جدول صعود کرد. این اتفاق منجر به از دست رفتن صدر توسط بازی FIFA 23 شد و آخرین اثر ورزشی EA با این نام به رتبه دوم بسنده کرد.

God of War: Ragnarok هم به لطف رشد فروشی ۷۹ درصدی از رتبه سیزدهم به رتبه ششم رسید و Spider-Man: Miles Morales هم با رشدی ۱۱۳ درصدی از رتبه بیست و پنجم به رتبه هفتم رسید. Gran Turismo 7 هم یکی دیگر از بازی‌های انحصاری سونی بود که رشد فروشی بالای صد درصد را تجربه کرد و توانست به رتبه هشتم برسد.

در همین حال بازی Pikmin 4 با افتی ۳۸ درصدی نسبت به هفته گذشته از رتبه سوم به رتبه نهم جدول سقوط کرد. Remnant 2 که هفته گذشته منتشر شده بود هم با افتی ۴۷ درصدی از جمع ده برتر خارج شد و به رتبه چهلم رسید.

در طرفی دیگر هم بازی Ghost of Tsushima: Directors Cut پس از رشد فروشی ۷۳ درصدی توانست به رتبه سی و سوم برسد. مجموعه Dark Souls Trilogy هم دیگر اثر قدیمی این هفته بود که توانست میان چهل بازی پرفروش هفته جایی برای خود دست و پا کند و به رتبه سی و نهم برسد.

در ادامه می‌توانید جدول فروش هفتگی بریتانیا در هفته منتهی به ۵ آگوست ۲۰۲۳ را مشاهده کنید:

نام بازیرتبه این هفتهرتبه هفته قبل
Lego Star Wars: The Skywalker Saga۱۶
FIFA 23۲۱
Mario Kart 8 Deluxe۳۵
Hogwarts Legacy۴۲
The Legend of Zelda: Tears of the Kingdoms۵۴
God of War Ragnarok۶۱۳
Marvel’s Spider-Man: Miles Morales۷۲۵
Gran Turismo 7۸۲۱
Pikmin 4۹۳
Grand Theft Auto V۱۰۱۰
PC ، PlayStation 5 ، Xbox Series X/S ، اخبار بازی ، بازی ویدیویی
Gran Turismo 7, Hogwarts Legacy, Lego Star Wars: The Skywalker Saga, Mario Kart 8 Deluxe, Marvel’s Spider-Man: Miles Morales, The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom

منبع متن: gamefa