کریستوفر نولان در مصاحبه تازه خودش به این موضوع پرداخته که چرا برخی دیالوگ‌ها را در فیلم‌هایش نمی‌توان به خوبی شنید. گاهی اوقات در فیلم‌های ساخته شده توسط کریستوفر نولان، برخی از دیالوگ‌ها نامفهوم هستند و صدای آن‌ها به حدی کم است که اصلا نمی‌توان آن‌ها را به خوبی شنید. حالا کریستوفر نولان در مصاحبه […]

کریستوفر نولان از دلیل نامفهوم بودن برخی دیالوگ‌های فیلم‌هایش می‌گوید

علی محمدپناه
۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - 13:59
کارگردان‌هایی که هرگز فیلم بد نساختند

کریستوفر نولان در مصاحبه تازه خودش به این موضوع پرداخته که چرا برخی دیالوگ‌ها را در فیلم‌هایش نمی‌توان به خوبی شنید.

گاهی اوقات در فیلم‌های ساخته شده توسط کریستوفر نولان، برخی از دیالوگ‌ها نامفهوم هستند و صدای آن‌ها به حدی کم است که اصلا نمی‌توان آن‌ها را به خوبی شنید. حالا کریستوفر نولان در مصاحبه تازه خودش به این موضوع پرداخته و دلیل این موضوع را توضیح داده است.

کریستوفر نولان در مصاحبه تازه خودش آشکار کرده که چرا در برخی از صحنه‎‌ها نمی‌توان به خوبی دیالوگ‌ها را شنید. او گفته:

من دوست دارم تا از همان اجرا و صدایی که در لحظه توسط بازیگر اجرا شده استفاده کنم و دوست ندارم بعدا بازیگر دوباره دیالوگ‌ها را صداپیشگی کند. این یک انتخاب هنری از سوی من است که ممکن است برخی مخالف آن باشند.

با توجه به این صحبت‌های کریستوفر نولان می‌توان گفت که او از استفاده از تکنیک ADR امتناع می‌کند، تکنیکی که با استفاده از آن،‌ بخش‌هایی از دیالوگ‌های فیلم توسط بازیگران در محیطی بهتر و کنترل‌شده و پس از پایان فیلمبرداری ضبط می‌شود و در نتیجه، این دیالوگ‌ها کیفیت و صدای بهتری در فیلم دارند.

این یک روش استاندارد در صنعت فیلمسازی به شمار می‌رود اما کریستوفر نولان راه و روش خودش را دارد و همین نیز باعث شده تا در برخی از صحنه‌های آثار وی نتوان به خوبی برخی دیالوگ‌ها را شنید و این موضوع درباره فیلم جدیدی وی یعنی فیلم اوپنهایمر (Oppenheimer) نیز صدق می‌کند.

منبع: gamereactor

اخبار سینما ، فیلم و سریال
فیلم اوپنهایمر, کریستوفر نولان, نولان

منبع متن: gamefa