در حالی که فیلم‌های بیوگرافی گوناگونی حول محور افراد مشهور تاریخ ساخته شده است اما تنها روایت برخی از آن‌ها را می‌توان دقیق حساب کرد.

دقیق‌ترین آثار بیوگرافی ساخته شده حول محور افراد مشهور تاریخ

ایلیا عسگری
۱۱ شهریور ۱۴۰۲ - 12:00

در حالی که فیلم‌های بیوگرافی گوناگونی حول محور افراد مشهور تاریخ ساخته شده است اما تنها روایت برخی از آن‌ها را می‌توان دقیق حساب کرد.

ژانر بیوگرافی در سینمای جهان از محبوبیت بسیار زیادی در نزد مخاطبین بهره می‌برد. زیرا به واسطه ساخته چنین آثار بیوگرافی از زندگی افراد مشهور تاریخ، می‌توانیم با خلق و خو، طرز فکر و فراز و فرودهای زندگی شخصی آن‌ها روبرو شده و ببینیم که برای رسیدن به چنین شهرتی، چه تاوانی را پرداخت کرده‌اند. مسئله‌ای که البته از ریسک بسیار زیادی نیز برخوردار می‌باشد و کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس باید تمام جزئیات زیر و درشت زندگی فرد را مورد توجه قرار دهند.

به همین سبب نیز علی‌رغم محبوبیت ژانر بیوگرافی اما تنها آثار انگشت‌شماری در تاریخ سینما را می‌توان نام برد که از دقت کاملی در روایت زندگی افراد مشهور بهره برده‌اند. در اکثر مواقع سازندگان این آثار در روایت داستان دست برده و مسائلی را به تصویر می‌کشند که هیچ سندیتی نداشته و تنها برای زرق و برق داستان، دست به چنین عمل ناامید کننده‌ای می‌زنند.

در سمت دیگر ماجرا نیز شاهد ساخته‌ شدن فیلم‌های ارزشمندی هستیم که به شکلی ماهرانه، دقیق‌ترین روایت ممکن را در به تصویر کشیدن زندگی افراد مشهور مورد استفاده قرار داده و در مقاله امروز نیز به سراغ ۱۰ فیلم بیوگرافی ارزشمند، جذاب و تاثیرگذاری رفته‌ایم که حقایق تاریخی را بدون هیچ تغییری برای مخاطبین سینما به معرض نمایش گذاشته‌اند.

فیلم Lincoln (لینکلن) ساخته استیون اسپیلبرگ در سال ۲۰۱۲

فیلم و سریال ، مقالات سینما
CHRISTIAN BALE, steven speilbeg, بیوگرافی, جنگ جهانی دوم, سینما, فیلم‌, معرفی فیلم, هالیوود

منبع متن: gamefa