با شروع هفته جدید، نتایج جدول فروش هفتگی بریتانیا در هفته منتهی به دوازدهم آگوست منتشر شد که طبق این نتایج به دست آمده، Crash Bandicoot’s N. Sane Trilogy همچنان در صدر این جدول قرار دارد. درست است؛ تسلط Crash Bandicoot’s N. Sane Trilogy به رتبه نخست جدول فروش هفتگی بریتانیا این هفته هم دوام […]

جدول فروش هفتگی بریتانیا| کرشِ بی‌رقیب

با شروع هفته جدید، نتایج جدول فروش هفتگی بریتانیا در هفته منتهی به دوازدهم آگوست منتشر شد که طبق این نتایج به دست آمده، Crash Bandicoot’s N. Sane Trilogy همچنان در صدر این جدول قرار دارد.

درست است؛ تسلط Crash Bandicoot’s N. Sane Trilogy به رتبه نخست جدول فروش هفتگی بریتانیا این هفته هم دوام پیدا کرد و این بازی برای چهارمین هفته متوالی به صدر جدول فروش هفتگی بریتانیا راه یافت. همچنین از زمان انتشار این بازی در ماه ژوئن، درمجموع این ششمین بار است که این بازی به رتبه ۱ این جدول می‌رسد. این بدان معنا است که این بازی موفق به ثبت رکورد بیشترین صدر نشینی، به عنوان یک بازی انحصاری پلی‌استیشن ۴ شده و در کنار آن نیز رکورد بیشترین صدر نشینی در میان بازی‌های امسال را نیز کسب کرده است. این موضوع نشان از این دارد که این بازی تبدیل به یکی از بزرگ‌ترین وپرفروش‌ترین بازی‌های سال ۲۰۱۷ شده است و می‌توان آن را یکی از موفق‌ترین عناوین امسال نامید. البته که هنوز زود است که این بازی را موفق‌ترین بازی امسال بدانیم اما Crash Bandicoot به خوبی نشان داده که می‌تواند یکی از مدعیان کسب عنوان بهترین بازی سال ۲۰۱۷ باشد.

همچنین در این هفته شماره پنجم از عنوان موفق Grand Theft Auto نیز با یک پله سقوط به رتبه سوم رسید و جای خود را به Fallout 4 داد. همانطور که می‌دانید Grand Theft Auto V به‌تازگی به عنوان پرفروش‌ترین بازی فیزیکی سال ۲۰۱۷ تا این جا در بریتانیا نامیده شده است. کمی پایین‌تر اما دو عنوان از موفق‌ترین عناوین بتسدا، به لطف تبلیغات گسترده‌ای که برایشان شد، این هفته هم پشت سر هم قرار گرفتند. عناوین Dishonored 2 و Doom از ساخته‌های بتسدا، به ترتیب در رتبه چهارم و پنجم جدول فروش هفتگی بریتانیا قرار گرفتند. همچنین Splatoon 2 که هفته قبل رتبه ششم را در اختیار داشت، این هفته نیز در این رتبه باقی ماند.

اما Crash Bandicoot تنها در بریتانیا نیست که توانسته خوب بدرخشد. سونی مدتی پیش اعلام کرد که این بازی ریمستر سه‌گانه، طی ماه گذشته پرفروش‌ترین عنوان فروشگاه پلی‌استیشن در مناطق اروپا و آمریکای شمالی بوده است. همچنین این بازی، هفته گذشته موفق به قرار گرفتن در رتبه نخست جدول فروش هفتگی استرالیا و نیوزیلند نیز شده بود. شرکت ناشر این بازی یعنی اکتیویژن (Activision) نیز مدتی پیش اعلام کرد که Crash Bandicoot توانسته تمامی انتظارات آن‌ها را برآورده کند و بیشتر از حد تصورشان فروش کند.

همچنین اکتیویژن اعلام کرد که موفقیت Crash Bandicoot می‌تواند راه را برای سایر عناوین کلاسیک هموار کند و امکان این وجود دارد که در آینده نیز شاهد عرضه بیشتر بازی‌هایی از این دست باشیم. مدیرعامل این شرکت، اریک هرشبرگ (Eric Hirshberg) اعلام کرد:

درحالی که ما امروز عنوانی را آماده معرفی نداریم، اما می‌توانم به شما این اطمینان را بدهم که در آینده شاهد اتفاق افتادن موارد مشابه خواهیم بود و طبیعتاً در آینده فعالیت‌های بیشتری از این قبیل انجام خواهیم داد و آی‌پی‌های بزرگی را معرفی خواهیم کرد. همچنین فرصت دیگری که به واسته عناوین ریمستر شده به دست می‌آید، این است که ما را مجبور می‌کند به عناوین کلاسیک خود نگاهی کنیم و از خودمان بپرسیم که کدام مورد برای عرضه برروی کنسول‌های جدید بهتر است. مانند کاری که با Skylanders برروی تلفن‌های همراه انجام دادیم. قفسه آی‌پی‌های ما بسیار بزرگ است؛ زمانی که ما یکی را انتخاب کنیم، می‌تواند بسیار موفق ظاهر شود.

اما به سراغ ادامه جدول می‌رویم. این هفته در رتبه هفت جدول فروش هفتگی بریتانیا، عنوان Mario Kart 8 Deluxe قرار گرفته و پس از آن نیز Rainbow Six Siege با دو پله صعود نسبت به هفته گذشته، در رتبه هشت این جدول قرار گرفت. اما در رتبه نهم این جدول، این هفته عنوان انحصاری ایکس‌باکس وان و ویندوز ۱۰ با نام Forza Horizon 3 قرار گرفته که پس از یک هفته دوری از جمع ۱۰ بازی پرفروش هفته، یک بار دیگر به این جمع بازگشت و رتبه نهم را به‌ دست آورد. در آخر نیز Battlefield 1 با ۳ پله سقوط نسبت به هفته پیش، این هفته در رتبه دهم جدول فروش هفتگی بریتانیا قرار گرفت تا بدین ترتیب جمع ۱۰ بازی پرفروش هفته در بریتانیا کامل شود.

شما در ادامه می‌توانید لیست کامل پرفروش‌ترین بازی‌های این هفته در بریتانیا را مشاهده کنید. ما برای راحتی شما تعدادی از پرفروش‌ترین بازی‌های این هفته در بریتانیا را به صورت جداگانه در هر پلتفرم آماده کرده‌ایم که می‌توانید در ادامه مشاهده کنید. لازم به ذکر است که یادآوری کنم نتایج به دست آمده از این جدول صرفاً بر اساس میزان فروش فیزیکی بازی‌ها است و میزان فروش دیجیتالی آن‌ها محاسبه نشده است بنابراین این آمار، فروش کلی بازی‌های بریتانیا را نشان نمی‌دهد.

۱۰ بازی پرفروش هفته در بریتانیا:

  1. Crash Bandicoot N. Sane Trilogy
  2. Fallout 4
  3. Grand Theft Auto V
  4. Dishonored 2
  5. Doom
  6. Splatoon 2
  7. Mario Kart 8 Deluxe
  8. Rainbow Six Siege
  9. Forza Horizon 3
  10. Battlefield 1

لیست ۴۰ بازی پرفروش هفته در بریتانیا:

لیست ۳۰ بازی پرفروش این هفته رایانه‌های شخصی در بریتانیا:

لیست ۱۴ بازی پرفروش این هفته نینتندو سوییچ در بریتانیا:

لیست ۲۰ بازی پرفروش این هفته ایکس‌باکس وان در بریتانیا:

لیست ۲۰ بازی پرفروش این هفته پلی‌استیشن ۴ در بریتانیا:

منبع متن: gamefa