بخش گیم شرکت Microsoft که XBOX نامیده می‌شود، طی سال‌های اخیر با حواشی زیادی مواجه شده بود. در اوایل این نسل شایعاتی وجود داشت که Microsoft قصد دارد تا تمرکز خود را از بخش گیم کنار بگذارد اما طی چند مصاحبه‌ی مختلف اقایان "نادلا" مدیرعامل Microsoft و "اسپنسر" مدیر XBOX این شایعات را قویا رد کردند.

در هر صورت هنوز بر سر اینکه بخش XBOX برای Microsoft مقرون به صرفه بوده و یا دخل و خرج مناسبی ندارد، حواشی زیادی وجود دارد. به گزارش پردیس‌گیم، چندی پیش آقای "پاول توروت" ژورنالیست و فعال مشهور حوزه تکنولوژی که در گذشته از منابع داخلی Microsoft نیز بوده، مصاحبه‌ای را با وبسایت Petri داشته است. در این مصاحبه او قویا اعلام کرده است که برخلاف گفته‌های مدیران Microsoft، بخش گیمِ این شرکت سودآور نیست.

آقای "توروت" در این رابطه گفت:

"یکی از رازهای کوچک و کثیف Microsoft این بوده است که بخش گیمینگ آن (XBOX) هیچوقت سودآور نبوده است. بنابراین من تعجب کردم که آقای نادلا (مدیرعامل Microsoft) اخیرا در سخنانی تکان‌دهنده  گفت که کسب و کار بخش گیم آن‌ها بیش از 9 میلیارد دلار ارزش دارد و در حال رشد است. خب بیاییم این جمله را بررسی کنیم! اول اینکه این 9 میلیارد دلار درآمد است نه سود! یک شرکت ممکن است درآمد زیادی کسب کند اما باید دید که چه بخشی از این درآمد سود خالص بوده است. در بخشی از جمله نیز گفته که "در حال رشد" است! اما چه چیزی در حال رشد است؟ درآمد؟ سود؟ حدس من این است که استفاده و مشارکت مردم در حال رشد است. اما از یک چیز مطمئن هستم و با اطمینان اعلام می‌کنم: کسب و کار بخش گیم Microsoft "سودآور" نیست."

اما دیدگاه شما در مورد این خبر چیست؟ از نظر شما این ادعا صحت دارد؟

منبع متن: pardisgame