هیدئو کوجیما که در حال حاضر مشغول به توسعه بازی Death Stranding است، در مصاحبه جدیدش از تغییرات شرایط توسعه بازیهای ویدیویی در سی سال گذشته و دلیل همکاریاش با سونی میگوید. موضوع اختلاف کوجیما و کونامی و قطع همکاری این دو، به یکی از داغترین موضوعات ۲۰۱۵ تبدیل شده بود. البته که کوجیما به […]
هیدئو کوجیما که در حال حاضر مشغول به توسعه بازی Death Stranding است، در مصاحبه جدیدش از تغییرات شرایط توسعه بازیهای ویدیویی در سی سال گذشته و دلیل همکاریاش با سونی میگوید.
موضوع اختلاف کوجیما و کونامی و قطع همکاری این دو، به یکی از داغترین موضوعات ۲۰۱۵ تبدیل شده بود. البته که کوجیما به تازگی اعلام کرد که خاطرات بدی از کونامی ندارد و از آنها بابت فرصتی که به او دادند، تشکر کرد.
کوجیما در ادامه مصاحبه با Toyokeizai در خصوص تاسیس کوجیما پروداکشنز به جای پیوستن به یک استودیو دیگر گفت:
تصمیم برای درک این موضوع که چه انتظاراتی برای برآورده شدن وجود دارند، در شکل کنونی کوجیما پروداکشنز دیده میشود. سی سال پیش وقتی من پا به این عرصه گذاشتم، برای ساخت بازیهای ویدیویی باید به یک شرکت یا استودیو بزرگ میپیوستید. نه تنها برای توسعه بازیها بلکه برای بخشهای معرفی و فروش بازی نیز به وجود چنین قدرتهایی نیاز داشتید. اکنون اما قضیه فرق کرده است.
کوجیما در خصوص ابزار مناسب برای توسعهدهندگان امروزی گفت:
با وجود استعداد، اشخاص میتوانند به تنهایی بازی بسازند. امروز ابزار توسعه بازی، موتور بازی و نرمافزارهای ویرایش ویدیو بدون هیچ هزینهای در اختیار توسعهدهندگان قرار میگیرند. با داشتن یک کامپیوتر شخصی میتوانید از تمام آنها استفاده کنید. همچنین میتوانید کارهایتان را در فضای اینترنت، برای افراد سراسر جهان، به نمایش بگذارید.
با تمام این صحبتها کوجیما معتقد است که او به تنهایی نمیتواند تمام این کارها را انجام بدهد:
با توجه به انتظار بالای طرفداران و نیازهای زیاد برای توسعه عناوین AAA رده بالا، در حال حاضر نمیشود آنها را به صورت انفرادی توسعه داد. برای تولید یک بازی به همراه یک استودیو ممکن است محدودیتهایی وجود داشته باشد. به همین دلیل من نیاز داشتم تا استودیویی داشته باشم که مستقیما در مسیر مورد نظر من حرکت کند. به همین منظور ما جدیدترین تکنولوژی را در کنار افراد ماهر جمعآوری کردهایم.
کوجیما در خصوص همکاریاش با سونی نیز حرفهایی برای گفتن داشت:
برخی افراد معتقدند که سونی اولین شرکتی بود که پیشنهاد پرداخت هزینههای این پروژه (Death Stranding) را ارائه داد. این دید خیلی مبتدیانه و ساده است. فکر میکنم در این رابطه تعادل خوبی میان تبلیغات و خلاقیت به وجود میآید. من از مدتها پیش طرفدار سونی بودهام و مدت زمان زیادی است که با آنها همکاری کردهام. در این رابطه اعتماد وجود دارد و همانطور که گفتم تعادل میان بعد تبلیغاتی و خلاقیت من به خوبی برقرار میشود.
بازی Death Stranding به صورت انحصاری برای پلیاستیشن ۴ عرضه خواهد شد اما تاریخ عرضه آن هنوز مشخص نشده است.
منبع متن: gamefa