طبق یک گزارش جدید، به نظر می‌رسد انتشار بازی شوتر اول شخص رایگان و چندنفره XDefiant به تاریخ دیگری موکول شده است. شرکت یوبیسافت (Ubisoft) پیش‌تر اعلام کرده بود که بازی XDefiant تا پایان سه ماهه اول سال جاری میلادی (۳۱ مارس ۲۰۲۴) عرضه خواهد شد. با وجود آن که تنها یک هفته دیگر تا […]

گزارش: انتشار بازی XDefiant به تعویق افتاده است

محسن رضوی فر
۲۰:۵۰ ۱۴۰۳/۰۱/۰۵
گزارش: انتشار بازی XDefiant به تعویق افتاده است

طبق یک گزارش جدید، به نظر می‌رسد انتشار بازی شوتر اول شخص رایگان و چندنفره XDefiant به تاریخ دیگری موکول شده است.

شرکت یوبیسافت (Ubisoft) پیش‌تر اعلام کرده بود که بازی XDefiant تا پایان سه ماهه اول سال جاری میلادی (۳۱ مارس ۲۰۲۴) عرضه خواهد شد. با وجود آن که تنها یک هفته دیگر تا انتهای ماه مارس باقی مانده، اما تاریخ عرضه‌ی این اثر هنوز اعلام نشده است. در همین راستا، گزارش جدیدی از رسانه‌ی Insider Gaming نشان می‌دهد که انتشار این عنوان به تعویق افتاده و علت تاخیرهای متعدد را ناشی از خواسته‌ی تهیه‌کننده برای کپی کردن المان‌های Call of Duty به بازی عنوان کرده است.

با این حال مارک رابین (Mark Rubin)، تهیه‌کننده ارشد XDefiant، می‌گوید که تیم سازنده برای ساخت این بازی از Call of Duty کپی‌برداری نمی‌کند و ادعاهای اخیر را تکذیب کرد.

روز گذشته Insider Gaming در گزارشی به تاخیرهای XDefiant پرداخت. این رسانه در گزارش خود عنوان کرد که توسعه‌دهندگان از تاخیرهای متعدد این بازی خسته و ناامید شده‌اند که ظاهراً ناشی از تمایل تهیه‌کننده بازی به کپی کردن از Call of Duty بوده است.

اینسایدر گیمینگ در این باره می‌گوید:

توسعه‌دهندگانی که روی این پروژه کار می‌کنند به‌طور فزاینده‌ای از عدم پیشرفت ناامید می‌شوند و به طور خلاصه، کاستی‌های بازی ناشی از تلاش مدیران اجرایی برای کپی کردن Call of Duty به‌ جای ساختن بازی خود است.

یک توسعه‌دهنده ناشناس در این خصوص اظهار داشت:

دنبال کردن Call of Duty و اضافه کردن چیزهای بیهوده همیشه ساختار فعلی را خراب می‌کند.

تهیه‌کننده ارشد بازی XDefiant با انتشار پستی در صفحه‌ی توییتر خود ادعاهای مطرح شده را تکذیب کرد. وی اظهار داشت:

هیچ چیز در مورد تاخیر به دلیل ویژگی‌های جدید صحیح نیست. در واقع بازی از نظر گیم‌پلی تغییر زیادی نکرده است. تاخیر به دلیل مشکلات فنی است که ما در مورد آن‌ها صحبت کرده‌ایم. گزارش منتشر شده در خصوص کپی کردن از Call of Duty درست نیست.

علی‌رغم این توضیحات، مارک رابین تاریخ رسمی انتشار بازی XDefiant را اعلام نکرد. با این حال وی اشاره نمود که به‌زودی به سوالات طرفداران پاسخ خواهد داد. این بازی برای انتشار روی کنسول‌های پلی استیشن ۵، پلی استیشن ۴، ایکس باکس سری ایکس/اس، ایکس باکس وان و پلتفرم PC در نظر گرفته شده است.

PC ، PlayStation 4 ، PlayStation 5 ، Xbox One X/S ، Xbox Series X/S ، اخبار بازی ، بازی ویدیویی
Ubisoft, XDefiant

منبع متن: gamefa