در مرحله‌ی اول این نظرسنجی اینترنتی که در قالب یک تورنمنت برگزار شد، بازی‌هایی مثل آنچارتد ۴ در مقابل لست آو آس پارت ۱، گاد آو وار در مقابل گرن توریسمو ۷ و گوست آو سوشیما در مقابل هورایزن زیرو داون قرار گرفت. نحوه‌ی این نظرسنجی به این شکل است که بازیکنان در هر مرحله به بازی موردعلاقه‌ی خود رأی می‌دادند و بازی برنده به مرحله‌ی بعدی صعود می‌کرد. اگرچه فهرست بازی‌های موجود در این نظرسنجی شامل بازی‌هایی از ژانرهای مختلف می‌شود اما بعضی از بازی‌های مطرح پلی‌استیشن هم در آن حضور ندارد که شاید مهم‌ترین آن‌ها که از دید بسیاری از طرفداران پنهان نماند، بازی بلادبورن ساخته‌ی استودیو فرام‌سافتور باشد که برای پلی‌استیشن ۴ عرضه شده است.

گاد آو وار رگناروک

گاد آو وار رگناروک برنده‌ی این نظرسنجی شد

این نظرسنجی از زمانی که در ۱۱ مارس راه‌اندازی شد هزاران رای به دست آورده است اما پیام‌های متعدد طرفداران بلادبورن به خاطر غیبت این بازی نشان از عصبانی بودن آن‌ها دارد. یکی از بازیکنان ناراضی در یکی از کامنت‌های این توییت گفت: بلادبورن رو از لیست خارج کردید چون می‌دونستید کل بازی‌های دیگه رو درو می‌کرد.»

یکی از کاربران دیگر در نوشته‌ای نظر خود را نسبت به این نظرسنجی اینگونه انعکاس داد: «بلادبورن. نظرسنجی را تمام کنید. حالا برید بازسازی بازی رو بسازید.»

برخی دیگر از کاربران انتقادهایی به کل انتخاب‌های نظرسنجی دارند و بیان می‌کردند که این فهرست بیش از اینکه نظرسنجی بهترین بازی‌های پلی‌استیشن باشد، نظرسنجی بهترین بازی‌های پلی‌استیشن ۵ است که البته با وجود انتخاب‌ها به نظر انتقاد بیراهی هم نیست. این نظرسنجی اکنون به اتمام رسیده است و در فینال آن هم بازی گاد آو وار رگناروک توانست پیروز شود.

فارغ از این نظرسنجی که یک اتفاق چندان مهم هم نیست، این واقعیت در نوع خود عجیب است که چرا سونی و پلی‌استیشن این همه بلادبورن را نادیده گرفته است. درخواست بازسازی این بازی یا عرضه‌ی آن برای کامپیوتر یکی از خواسته‌هایی است که بیشترین بازتاب را از سوی طرفداران دارد و با توجه به موفقیت‌های بازی سولز لایک در سال‌های اخیر به نظر می‌رسد عرضه‌ی بازسازی این بازی برای کامپیوتر و پلی‌استیشن ۵ می‌تواند از نظر تجاری هم قابل‌تأمل باشد. با این حال، با وجود شایعه‌هایی که هرازچندگاهی به گوش می‌خورد، هنوز هیچ خبر رسمی از وجود چنین پروژه‌ای وجود ندارد.

منبع: Eurogamer

صفحه‌ی اصلی بازی دیجی‌کالا مگ | اخبار بازی، تریلرهای بازی، گیم‌پلی، بررسی بازی، راهنمای خرید کنسول بازی

نوشته نتیجه‌ی نظرسنجی سونی برای بهترین بازی پلی‌استیشن مشخص شد؛ بدون حضور بلادبورن! اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala