فیل اسپنسر (Phil Spencer) عصر جدیدی را برای پلتفرم ایکس باکس آغاز می‌کند که با عرضه چهار بازی برای کنسول‌های پلی استیشن و نینتندو آغاز شد. این نشان‌دهنده دور شدن ایکس باکس از استراتژی‌ای است که همچنان برای پلی استیشن و نینتندو کار می‌کند؛ استراتژی‌ای که حول محور بازی‌های انحصاری می‌چرخد و بازیکنان را به […]

فیل اسپنسر: تغییر استراتژی ما ناشی از عادات نسل جدید گیمرها است

علیرضا محمدی
۱۷:۳۴ ۱۴۰۳/۰۱/۰۸
فیل اسپنسر: تغییر استراتژی ما ناشی از عادات نسل جدید گیمرها است

فیل اسپنسر (Phil Spencer) عصر جدیدی را برای پلتفرم ایکس باکس آغاز می‌کند که با عرضه چهار بازی برای کنسول‌های پلی استیشن و نینتندو آغاز شد.

این نشان‌دهنده دور شدن ایکس باکس از استراتژی‌ای است که همچنان برای پلی استیشن و نینتندو کار می‌کند؛ استراتژی‌ای که حول محور بازی‌های انحصاری می‌چرخد و بازیکنان را به یک پلتفرم می‌آورد. انحصارگرایی هنوز هم برای ایکس باکس مهم است؛ اما در مصاحبه اخیر با Polygon، فیل اسپنسر کمی به این موضوع اشاره کرد که چرا او، ایکس باکس را در مسیر جدیدی هدایت می‌کند و چگونه این تغییر ناشی از عادات خرید نسل Z و عدم رشد در بازار کنسول‌ها است.

برای فیل اسپنسر، هدف این خواهد بود که صنعت و ایکس باکس را به پیشرفت و سوددهی برساند. فیل اسپنسر می‌گوید بازار کنسول‌ها در حال رشد نیست؛ بنابراین تاکید بر بازار کنسول‌ها بدون در نظر گرفتن رایانه‌های شخصی و موبایل، کارساز نخواهد بود. فیل اسپنسر اذعان داشت:

شما نمی‌توانید موفق شوید مگر اینکه مشتریان را از ناشران و سیستم‌عامل‌های دیگر جذب کنید.

فیل اسپنسر همچنین آینده ایکس باکس را در کنسول‌ها نمی‌بیند؛ زیرا داشتن یک مکان اختصاصی برای تجربه رسانه‌ها به معنای خواسته نسل Z و هر نسل بعد از آن نخواهد بود.

زاویه دیدی که بگوید ایکس باکس تنها یک دستگاه بوده و به تلویزیون وصل می‌شود، چیزی نیست که بتوان در نسل جدید جوانان مشاهده کرد؛ چرا که هیچ چیز دیگری برای آن‌ها این‌گونه نیست. بعضی از آن‌ها گوشی آیفون دارند و برخی دیگر اندروید، اما بازی‌ها و چیز‌های دیگر کاملاً یکسان هستند. تمام چیزهایی که نیاز دارند، به سادگی در دسترسشان است. در نتیجه با جذب مخاطبان بیشتر از نسل جدید، دیدگاه ما هم نسبت به ایکس باکس این‌طور خواهد بود: «ایکس باکس پلتفرمی است که در آن می‌توانیم بازی‌های فوق‌العاده‌ای را تجربه کنیم».


برای دریافت اطلاعات بیشتر در آینده با ما همراه باشید.

Xbox ، اخبار بازی ، بازی ویدیویی ، نوع پلتفرم
Microsoft

منبع متن: gamefa