اوایل امروز آقای مایک ایبارا سرپرست بخش ویندوز و Xbox به همراه آقای "لری هرب" مدیر ارشد بخش Xbox Live در مصاحبه‌ای که با Major Nelson Radio داشتند، به چندین سوال در مورد اکوسیستم Xbox پاسخ دادند.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از Dualshokers، اولین موضوعی که آقای ایبارا در مورد آن صحبت کرد شباهت معماری کنسول Xbox One X و Xbox One S بود. وی هدف بهره‌گیری از معماری مشابه را راحتی بیشتر توسعه‌دهندگان عنوان کرد. با وجود معماری مشابه بین این دو کنسول کار توسعه عناوین برای آنها راحت‌تر خواهد بود چرا که طبق اطلاعات منتشر شده، توسعه‌دهندگان تنها لازم است کار توسعه یک عنوان را تنها برای کنسول Xbox One S انجام دهند و سپس برای توسعه همان عنوان در Xbox One X تنها کافی است تا بهینه‌سازی‌های قبلی به حداکثر افزایش یابند.

وی همچنین گفت که انتخاب نوع سخت‌افزار کنسول Xbox One X "تصمیمی بسیار هدفمند" بوده است تا مایکروسافت مطمئن شود که "مسیر توسعه‌دهندگان هموار است".

پشتیبانی پلتفرم Xbox One از موس و کیبورد با عبارت " قطعا بزودی خواهد آمد" تایید شد. طبق گفته آنها بسیاری از تصمیمات بر عهده سازندگان بازی‌ها محول خواهد شد اما در نهایت مایکروسافت مسیر کلی را برای توسعه‌دهندگان تعیین خواهد کرد. البته به بازیکنان حق انتخاب داده خواهد شد تا بین بازی با هرکس (هر نوع کنترلری) و یا بازی با بازیکنان با کنترلرهای مشابه یکی را برگزینند. اولین بازی که از موس و کیبرد پشتیبانی می‌کند "بزودی" در دسترس قرار می‌گیرد. (بعدا معلوم شد که منظور آنها بازی Minecraft بوده است)

وی در مورد قابلیت کراس-پلی (Cross-Play) نیز توضیحاتی ارائه کرد. او گفت که پلتفرم Xbox رابطه بسیار خوبی با Nintendo دارد و "امیدوار به پیشرفت" در این زمینه هستند. بیشتر توسعه‌دهندگان مشتاق هستند تا از این قابلیت بهره ببرند چرا که این کار امکان حضور بازیکنان بیشتری در بخش چندنفره را فراهم می‌کند. البته این قابلیت زمانی در اختیار توسعه‌دهنده قرار خواهد گرفت که از قبل با مایکروسافت هماهنگی لازم را انجام داده باشند.

در این زمان، آقای هرب با نگاه به دوربین و با مضمونی طنز از شرکت سونی خواست تا موضع خود را در این مورد مشخص کند.

آقای ایبارا در مورد انتخاب توسعه‌دهندگان از بین نرخ فریم و رزولوشن نیز توضیحاتی ارایه کرد. وی گفت که توسعه‌دهندگان به دنبال خلق گزینه‌ای هستند تا بازیکنان بتوانند بین رزولوشن و نرخ فریم حق انتخاب داشته باشند چرا که باید به خواست کاربران احترام گذاشت و انعطاف لازم را ایجاد کرد. البته وی خاطر نشان کرد که مایکروسافت در این مورد با سازندگان همکاری نزدیکی خواهد داشت و مطمئن خواهد شد که بهینه‌سازی‌ها به درستی انجام می‌گیرند.

و در پایان آنها در مورد قابلیت‌های Cortana (دستار صوتی مایکروسافت) صحبت کردند. آنها به اختصاص منابع "فراوان" برای افزایش کیفیت و گسترش فرمان‌های صوتی کورتانا توضیحاتی ارایه دادند.

پیش‌فروش کنسول Xbox One X چندین روز قبل و در 20 آگست انجام گرفت و تقریبا در سراسر جهان به سرعت به فروش رفت. طبق اطلاعات منتشر شده، به زودی امکان پیش‌خرید دوباره برای کاربران مهیا خواهد شد. این کنسول در تاریخ 7 نوامبر برابر با 16 آبان‌ ماه به بازار عرضه خواهد شد.

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا به نظر شما مایکروسافت امکان دستیابی به سهم بیشتری از بازار در نسل حاضر را دارد؟ نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع متن: pardisgame