پروژههای اخیر هیدئو کوجیما (Hideo Kojima) بیش از هر چیزی بر روی تکنولوژی موشن کپچر (Motion Capture) خود تمرکز داشتهاند و شاهد پیشرفت کارهای او در استفاده از این تکنولوژی بودهایم که تجربهای لذتبخش را منجر شده است. بازی جدید این کارگردان ژاپنی، یعنی Death Stranding نیز از این امر مستثنی نخواهد بود و بنابر […]
پروژههای اخیر هیدئو کوجیما (Hideo Kojima) بیش از هر چیزی بر روی تکنولوژی موشن کپچر (Motion Capture) خود تمرکز داشتهاند و شاهد پیشرفت کارهای او در استفاده از این تکنولوژی بودهایم که تجربهای لذتبخش را منجر شده است. بازی جدید این کارگردان ژاپنی، یعنی Death Stranding نیز از این امر مستثنی نخواهد بود و بنابر گفتههای جدید خالق سری بازیهای Metal Gear، به واسطه تکنولوژی قدرتمند موشن کپچر این بازی، شاهد تجربهای واقعگرایانهای از آن خواهیم بود که کمک بزرگی به بازیهای ویدئویی خواهد کرد و باعث پیشرفت آن میشود.
هیدئو کوجیما، به تازگی با «رولینگ استون» مصاحبهای داشته است که در جریان آن در خصوص تکنولوژی موشن کپچر مورد استفاده در فیلمهای سینمائی صحبت کرده است و ابراز داشته این تکنولوژی منجر به خلق محیطهایی با جزئیات بسیار زیاد و منعکسکننده عناصر واقعی نسخه دیجیتالی هر یک از اشیاء شده است.
بر اساس گزارشهای منتشر شده در این باره، کوجیما با اشاره به بازی Death Stranding اظهار داشت که وی عقیده دارد که این بازی تجربهای به مراتب واقعگرایانه را در اختیار بازیکنان قرار خواهد داد و قدمی رو به جلو در زمینه خلق گیمپلی قراتر از گیمپلیهای سنتی این روزهاست و او تصمیم دارد تا به پیشرفتی مشابه صنعت سینما در زمینه بازیهای ویدئویی برسد.
هیدئو کوجیما در این باره بیان کرد:
در پروژه فعلی من، یعنی Death Stranding، ما به صورت واقعی و با استفاده از آنالوگ حرکات نورمن ریداس (Norman Reedus) و مدس میکلسن (Mads Mikkelsen) را ضبط کردیم و سپس آنها را به صورت دیجیتالی درون بازی خلق کردیم. قابلیت کنترل کردن بازیگرانی واقعی برای روایت داستان واقعاً منحصر به فرد است و منجر به خلق تجربهای واقعگرایانه میشود و هدف مشترک سینما و بازیهای ویدئویی نیز همین مهم است. تکنولوژیهای دیجیتالی موادی جادویی برای رسیدن به این هدف هستند.
در راستای دیگر اخبار مرتبط با این بازی، چندی پیش کوجیما اظهار داشت که عنوان Death Stranding تلاش نمیکند که بازیکنان را به دو دسته برنده و بازنده تقسیم کند و هدف آن، مشارکت هر چه بیشتر بازیکنان با یکدیگر است. همچنین وی در خصوص همکاری با شرکت سونی سخن گفت که از این نشانی میتوانید از گفتههای وی مطلع گردید.
بازی Death Stranding در حال حاضر به صورت انحصاری برای کنسول پلیاستیشن ۴ سونی در دست ساخت و توسعه قرار دارد. گرچه تاریخ انتشار رسمی این بازی هنوز مشخص نشده است، اما برخی گزارشها حاکی از انتشار آن در سال ۲۰۱۹ میلادی دارند.
منبع متن: gamefa