Xbox One X

کنسول Xbox One X پس از PS4 Pro دومین کنسولی است که روال کلاسیک عرضه‌ کنسول‌ها را در نسل هشتم تغییر می‌دهد. با این وجود بسیاری از مردم چنین شیوه‌ای را نمی‌پسندند اما دیدگاه Microsoft در مورد این بینش چیست؟

به گزارش پردیس‌گیم، اخیرا آقای "آلبرت پنلو" از مدیران بازاریابی بخش Xbox شرکت Microsoft مصاحبه‌ای را با سایت whatsgoodgames داشته است که بخش اول آنرا در اینجا مطالعه کردید. در بخش دیگری از مصاحبه، بحث به سمت ماهیت و فلسفه کنسول‌های ارتقایافته رسید. آقای پنلو در این رابطه گفت که آن‌ها اصلا از وجود کنسول PS4 Pro اطلاع نداشتند اما رویکرد Sony مشابه آن‌ها بوده و این رویکرد کاملا به نفع بازار است. پنلو افزود:

"سوالات زیادی بود که ما قصد داشتیم به آن‌ها پاسخ دهیم. مثلا آیا همه باید برای تجربه بازی‌های جدید کنسولشان را ارتقا دهند؟ چرا ما باید یک کنسول جدید بخریم که بازیهایش مثل قبلی است؟ سوالات از این دست بخاطر تفکر کهنه‌ای بود که در دنیای بازی وجود داشت اما شما در زمینه‌های دیگر چنین چیزی را نمی‌بینید. مثلا دیگر کسی نمی‌گوید که چرا صفحه نمایش گوشی من این اندازه را دارد و صفحه نمایش گوشی تو آن اندازه! کل ماجرا بر پایه یک حقیقت مهم است. "قدرت انتخاب!". ما با Xbox One X می‌خواستیم قدرت انتخاب بالاتری را به گیمرها بدهیم.

این کنسول یک چیز جدید است! یک چیز بسیار جالب ... شما اگر از گیم فاصله بگیرید و به زندگی روزمره مردم دقت کنید متوجه انواع و اقسام انتخاب‌ها می‌شوید ... چرا ماشین‌های 4 و 6 و 8 سیلندر وجود دارد؟ چرا انواع مختلفی از لباس‌شویی با قدرت‌های مختلف وجود دارد؟ چرا گوشی‌هایی از یک برند اما با قدرت‌های مختلف در بازار یافت می‌شود؟ مردم دیگر بخوبی می‌دانند که ارزش هر محصول به اندازه چیزی است که برای شما کارایی دارد و شما بر پایه این کارایی برای آن هزینه می‌کنید. من بعید میدونم که Xbox One X باعث گیج شدن مردم و بازار شود. از نظر من مردم بخوبی خواهند توانست تا ارزش اهمیت به تکنولوژی را دریابند و آنچه که برای بازی کردن مهم است را کشف کنند. آن‌ها توانایی تصمیم‌گیری را دارند."

با توجه به اینکه سرعت پیشرفت تکنولوژی همواره در حال افزایش است، شاید دیگر باید به شکل‌گیری چنین روندی در عرضه کنسول‌ها عادت کنیم. اما از نظر شما ایجاد چنین روالی به نفع صنعت گیم‌ است و قدرت انتخاب مردم را بالا می‌برد، و یا تبعاف منفی بیشتری را به همراه دارد؟ تحلیل خود را با ما در میان بگذارید ...

منبع متن: pardisgame