آقای پیت هاینز، معاون بتسدا از رویکرد ضد نازی عنوان Wolfenstein II: The New Colossus حمایت می‌کند: “از بودن در جبهه درست ماجرا، احساس نگرانی نکنید!” معاون بخش روابط عمومی و بازاریابی بتسدا آقای پیت هاینز (Pete Hines)، از پیام ضد نازی عنوان در دست ساخت استودیوی MachineGames طرفداری نمود. کمپین بازاریابی Wolfenstein II بواسطه آخرین تریلر منتشر […]

پیت هاینز از رویکرد ضدنازی عنوان Wolfenstein II: The New Colossus دفاع می‌کند

آقای پیت هاینز، معاون بتسدا از رویکرد ضد نازی عنوان Wolfenstein II: The New Colossus حمایت می‌کند: “از بودن در جبهه درست ماجرا، احساس نگرانی نکنید!”

معاون بخش روابط عمومی و بازاریابی بتسدا آقای پیت هاینز (Pete Hines)، از پیام ضد نازی عنوان در دست ساخت استودیوی MachineGames طرفداری نمود. کمپین بازاریابی Wolfenstein II بواسطه آخرین تریلر منتشر شده از این عنوان که حاوی پیام “ایالات‌متحده را از نازی‌ها پاک کنید” بود، بسیار بحث برانگیز شده است. همچنین ناشر این عنوان نیز هشتگی با نام NoMoreNazis# را در توئیتر ایجاد نموده است.

براساس صحبت‌های آقای هاینز؛ با توجه به فعالیت‌های اخیر در آمریکا، رویکرد بازاریابی بتسدا بسیار مستقیم و متعصابه بوده است. Wolfenstein همیشه سری‌ای ضد نازی بوده و قرار نیست ناشر آن بخاطر ماهیت فرانچایز خود، ناراحت و خجالت‌زده باشد. آقای هاینز در گفتگو با وب‌سایت GamesIndustry.biz توضیح دادند که:

Wolfenstein از همان اولین نسخه که بیش از ۲۰ سال پیش منتشر شده، فرانچایزی ضد نازی بوده است. ما بخاطر موضوع و ماهیت بازی‌مان خجالت‌زده و شرمنده نخواهیم بود. ما خود را در جایگاهی نمی‌بینیم که اعلام نمائیم نازی‌ها بد و ضد آمریکا هستند. و از اینکه در جبهه درستی قرار داریم، احساس نگرانی نمی‌کنیم. بازی ما این چنین است. این چیزی است که فرانچایز ما از ابتدا بوده. ما از پذیرفتن رسالت B.J. Blazkowicz و ماهیت Wolfenstein، هراسی نداریم. زمانی که موضوع بر سر نازی‌ها باشد، شما می‌توانید ما را در جبهه “مخالفان” در نظر بگیرید.

بنابر اظهارات آقای هاینز، بتسدا با ساخت عناوین مختلف قصد ارائه بیانیه‌های سیاسی ندارد، همچنین وی زمانی که عده‌ای از افراد مسئله را این چنین در نظر می‌گیرند، آزاردهنده می‌داند.

هنگامی که هیچکدام از ما انتظار این را نداریم که بازی‌مان تفسیری بر مسائل و مشکلات موجود تلقی شود، اما متاسفانه چنین پیش‌آمده است. بتسدا عناوینی نمی‌سازد تا موجب ارائه بیانیه‌های بخصوص و یا برانگیختن بحث‌های سیاسی شود. ما عناوینی را می‌سازیم که احساس می‌کنیم برای مخاطبین بالغ‌مان سرگرم کننده، پرمعنا و مجذوب کننده هستند. در مورد Wolfenstein نیز اینکه امسال نازی‌ها پا به خیابان‌های آمریکا می‌گذارند، کاملا یک اتفاق بوده است. و ناراحت کننده است که این بازی بعنوان یک بیانیه سیاسی بحث برانگیز در نظر گرفته شود.

آقای هاینز در ادامه اعلام کردند، آگاه باشید که کمپین بازاریابی موجود ممکن است برخی از مشتریانی که قصد تهیه این عنوان را دارند، کنار بگذارد. اما باور داشته باشید کسانی که مخالف مسائل ضد نازی‌ هستند، خود از خرید Wolfenstein II صرف‌نظر خواهند نمود. 

ما نمی‌توانیم هدف و آرمان عناوین سایر ناشران را مشخص کنیم. همانطور که در گذشته نیز اعلام کردیم، مبارزه با نازی‌ها چند دهه است که هسته اصلی سری Wolfenstein را تشکیل داده، و واقعا نیاز به بحث ندارد که نازی‌ها “لجنزار جامعه بشری هستند”. قطعا کنار گذاشتن بخشی از مشتریان، ریسک‌هایی بهمراه خواهد داشت اما اگر بخواهم صادقانه بگویم، کسانی که مخالف آزادسازی دنیا از نفرت در برابر رژیم نازی هستند، قطعا علاقه‌ای به تجربه Wolfenstein II: The New Colossus نخواهند داشت.

عنوان Wolfenstein II: The New Colossus قرار است در تاریخ ۲۷ اکتبر ۲۰۱۷ (۵ آبان ۱۳۹۶) برای پلتفرم‌های رایانه‌های شخصی، پلی‌استیشن ۴ و ایکس‌باکس وان منتشر شود.

منبع متن: gamefa