بازی‌های ژاپنی طرفداران خاص خودشان را دارند و یکی از کنسول‌هایی که در این زمینه عملکرد چندان موفقی نداشته، ایکس‌باکس وان بوده است. شاید بهتر باشد تا مایکروسافت دست به کار شود و مشکل این طرفداران و تسعه‌دهندگانی مانند ان‌آی‌اس آمریکا (NIS America) را رفع کند. بازی‌های ژاپنی ایکس‌باکس وضعیت جالبی ندارند به نظر می‌رسد […]

ان‌آی‌اس آمریکا: مایکروسافت از بازی‌های ژاپنی حمایت نمی‌کند

بازی‌های ژاپنی طرفداران خاص خودشان را دارند و یکی از کنسول‌هایی که در این زمینه عملکرد چندان موفقی نداشته، ایکس‌باکس وان بوده است. شاید بهتر باشد تا مایکروسافت دست به کار شود و مشکل این طرفداران و تسعه‌دهندگانی مانند ان‌آی‌اس آمریکا (NIS America) را رفع کند.

بازی‌های ژاپنی ایکس‌باکس وضعیت جالبی ندارند به نظر می‌رسد که وضعیت آن‌ها به بدترین شکل خود در سال‌های اخیر رسیده است. در طرف دیگر ماجرا، پلی‌استیشن ۴ و نینتندو سوییچ با قدرت تمام از بازی‌های ژاپنی حمایت می‌کنند و آن‌ را در اختیار بازیکنان و علاقه‌مندان قرار می‌دهند. ایکس‌باکس وان اما بجز برخی بازی‌های استودیو‌هایی مانند باندای نامکو (Bandai Namco) و کپکام (Capcom)، چیزی در چنته ندارد.

در همین خصوص شایعه‌هایی به گوش می‌رسید که شاید توسعه‌دهندگان علاقه‌ای به پشتیبانی از ایکس‌باکس ندارند و تمرکز خود را بر روی پلی‌استیشن ۴ و نینتندو سوییچ گذاشته‌اند. البته، در مصاحبه با MCV بریتانیا، مدیر ان‌آی‌اس آمریکا، تاکورو یاماشیتا (Takuro Yamashita) اعلام کرد که علاقه آن‌ها نسبت به ایکس‌باکس کم نشده و این مایکروسافت است که فضای مناسب و سالمی را برای بازی‌های ژاپنی فراهم نمی‌کند:

صادقانه بگویم، مایکروسافت زیاد از بازی‌های ژاپنی حمایت نمی‌کند. آن‌ها نسبت به توانایی‌های این بازی‌ها بی‌توجه هستند و از آن جایی که میزان و کمیت سفارش بازی‌های آن‌ها کم است، به بازی‌های کوچکتر و بازی‌های ژاپنی اهمیت کمتری می‌دهند. به همین دلیل است که آن‌ها از توسعه‌دهندگان و بازی‌ها ژاپنی حمایت نمی‌کنند.

البته حرف‌های یاماشیتا به این معنا نیست که آن‌ها پشتیبانی از ایکس‌باکس را متوقف خواهند کرد. الن کاستا (Alan Costa)، یکی از تهیه‌کنندگان ارشد ان‌آی‌اس، در این خصوص گفت:

ما همیشه می‌خواهیم کاری را انجام دهیم که مورد رضایت طرفدارانمان باشد. ما از انجام کار‌های جدید ترسی نداریم و عرضه Disgaea 5 برای نینتندو سوییچ نیز این موضوع را تایید می‌کند. ما همواره به دنبال پیشرفت کردن هستیم و در صورت یافتن بازی‌های مناسب که طرفداران نسبت به آن شناخت کافی داشته باشند، شانسمان را امتحان خواهیم کرد اما این کار نیز مشکلات خاص خودش را دارد.

فراموش نکنیم که دو تا از بهترین بازی‌های سال جاری (Persona 5 و Legend of Zelda: Breath of the Wild) عناوین ژاپنی بوده‌اند و فیل اسپنسر نیز چندی پیش اعلام کرده بود که دوست دارد عناوینی همچون Persona و Nier بر روی ایکس‌باکس وان، حضور داشته باشند. شاید وقت آن رسیده باشد که مایکروسافت نیز به خودش بیاید و از استویدو‌ها و بازی‌های ژاپنی بیشتری حمایت کند.

 

منبع متن: gamefa