تحلیل آماری: Gran Turismo در ژاپن بخشی از طرفداران خود را از دست داده اما همچنان به فروش PS4 کمک می‌کند

به گزارش پردیس گیم و به نقل از DualShockers، شرکت آماری Media Create که در کشور ژاپن فعالیت دارد به‌تازگی تحلیل هفتگی خود از فروش بازی‌ها در این کشور را منتشر کرده که بیشتر بر عملکرد عنوان تازه انتشار یافته Gran Turismo Sport تمرکز دارد.

نکته اول در مورد عملکرد عنوان مورد اشاره این است که تاکنون 66.14 درصد کل نسخه‌های ارسالی به فروشگاه‌ها خریداری شده است که این رقم از عملکرد Gran Turismo 6 که در دسامبر 2013 عرضه شد بهتر می‌باشد. فروش ششمین قسمت سری پرسابقه Gran Turismo در روزهای ابتدایی عرضه در کشور ژاپن 55.92 درصد کل نسخه‌های ارسال شده به فروشگاه‌ها را شامل می‌شد. با این حال، در محاسبه آمار دقیق فروش ورق به سمت Gran Turismo 6 بر می‌گردد. ششمین قسمت این سری شبیه‌ساز اتومبیل‌رانی در روزهای ابتدایی عرضه 204,784 نسخه فروخته بود و در مورد Gran Turismo Sport این رقم 54,000 نسخه کمتر و دقیقا 150,286 نسخه می‌باشد. با این آمار دقیق به این نتیجه می‌رسیم که تعداد نسخه‌های ارسال شده Gran Turismo Sport به فروشگاه‌ها کمتر از Gran Turismo 6 بوده است.

بخش دیگر این تحلیل عملکرد دو بازی در زمینه پیش‌‌خرید را مقایسه می‌کند. 92,000 نسخه از Gran Turismo Sport در هفته ابتدایی عرضه پیش‌خرید شده بود و این رقم نیز در مقایسه با Gran Turismo 6 با آمار 116,600 نسخه پیش‌خرید در زمان مشابه کمتر است. تحلیلگران Media Create در بررسی این آمار به این نتیجه رسیده‌اند که سری اتومبیل‌رانی بخشی از طرفداران خود را از دست داده است.

Media Create در این گزارش همچنین تاکید کرده که این احتمال هم وجود دارد که عملکرد بازی به دلیل نیاز به اتصال آنلاین تحت تاثیر قرار گرفته باشد با این حال این را هم باید در نظر گرفت که مقایسه عملکرد GT6 که دقیقا در زمان خریدهای آخر سال عرضه شد با عنوان جدید مشکل است.

اما در همین مدت فروش هفتگی PS4 و PS4 Pro نسبت به هفته‌های گذشته 137.75 درصد افزایش داشته و شرکت Media Create عرضه Gran Turismo Sport را از عوامل تاثیرگذار در این موفقیت می‌داند.

منبع متن: pardisgame