شرکت بی‌ام‌و، دست به اقدامی زده تا یکی از موتورهای پرکاربرد خود را بهینه کند. این مدل مربوط به تغییراتی روی موتور ۴ سیلندر ۲ لیتری دیزلی بوده که پیش‌تر با کد B47 شناخته می‌شود.

بی‌ام‌و تصمیم گرفته تا موتور B47 خود را بهینه کند و با نصب سیستم پرخوران تویین توربو، مصرف سوخت آن را کم کند. به لطف همین اقدامات، کد موتور به B47TU1 تغییر کرده است.

پیشرانه‌ی دیزلی B47 از نوع توربوشارژ بوده که با پیوستن یک توربوشارژ دیگر به قوای محرکه، بهینه شده است. اگرچه این اقدام تغییری در توان موتور ایجاد نکرده اما باعث شده تا مصرف سوخت کم‌تر شود و سطح استاندارد بهتری در کارنامه‌ی خود ثبت کند. توان هر دو پیشرانه برای مدل‌های ۱۸d و ۲۰d به ترتیب ۱۵۰ و ۱۹۰ اسب‌بخار است. بی‌ام‌و اعلام کرده که پیشرانه‌های جدیدش CO2 حدود ۴ تا ۵ درصد CO2 کم‌تری تولید می‌کند. هم‌چنین گفته شده که صدای موتور نسبت به قبل کم‌تر شده است.

با وجود آن‌که شرکتی مثل تسلا اساسا روی ساخت ماشین‌های الکتریکی تمرکز می‌کند، شنیدن خبر بهینه شدن موتورهای بنزینی از این دست، تلاشی برای کاهش آلودگی ماشین‌های بنزینی و درنتیجه، کمک به محیط زیست محسوب می‌شود.

منبع: Motor1

مطلب BMW یکی از پیشرانه‌های خود را بهینه کرد برای نخستین بار در دیجی‌کالا مگ منتشر شده است.

منبع متن: digikala