چند وقتی می‌شود که شرکت شیائومی وارد حوزه ساخت تراشه موبایل شده است. اولین تراشه این شرکت Surge S1 نام داشت که روی گوشی شیائومی Mi 5c قرار گرفته بود. حالا که تقریبا یک سال از عرضه این تراشه می‌گذرد، به نظر می‌رسد که باید منتظر معرفی نسل دوم آن باشیم. تراشه‌ای که با نام Surge S2 شناخته می‌شود. براساس اطلاعات منتشر شده این تراشه را شرکت TSMC با معماری ۱۶ نانومتری می‌سازد. به احتمال زیاد تراشه جدید روی گوشی شیائومی Mi 6x قرار می‌گیرد.

شیائومی Surge S2

براساس اطلاعات منتشر شده تراشه Surge S2 یک پردازنده هشت هسته‌ای دارد که از چهار هسته Cortex-A73 با فرکانس ۲٫۲ گیگاهرتز و چهار پردازنده Cortex-A53 با فرکانس ۱٫۸ گیگاهرتز بهره می‌برد. همچنین پردازنده گرافیکی Mali-G71 MP8 هم روی آن قرار گرفته است. گفته شده تراشه جدید شرکت شیائومی برای رقابت با تراشه Kirin 960 شرکت هواوی ساخته شده است.

اولین گوشی‌ که با این تراشه راهی بازار می‌شود شیائومی Mi 6X خواهد بود. این گوشی با نام Mi A2 در سایر کشورها راهی بازار می‌شود. شایعات می‌گویند که گوشی Mi 6X به صفحه نمایش ۱۸:۹ اینچی مجهز شده و لبه‌های باریکی خواهد داشت. سنسور تشخیص اثر انگشت گوشی هم در پشت آن قرار گرفته است. دو دوربین پشت گوشی هم به صورت عمودی قرار گرفته‌اند.

منبع: mysmartprice

مطلب شیائومی تراشه Surge S2 را در نمایشگاه MWC 2018 معرفی می‌کند برای نخستین بار در دیجی‌کالا مگ منتشر شده است.

منبع متن: digikala