شرکت هوآوی به جای اینکه گوشی‌های هوشمند جدید خود را در Mobile World Congress امسال معرفی کند، از یک تبلت و یک لپ‌تاپ جدید رونمایی کرده است. لپ‌تاپ جدید هوآوی صفحه‌ی نمایشی بدون حاشیه دارد و این موضوع، ظاهری بسیار خوب به Matebook X Pro داده است.

زمان یا قیمت لپ‌تاپ Matebook X Pro فعلا مشخص نیست.

حاشیه‌های صفحه نمایش در لپ‌تاپ Matebook X Pro از هر طرف فقط چهار میلی‌متر است و این موضوع نسبت صفحه نمایش به بدنه را به ۹۱ درصد رسانده است. لپ‌تاپ Dell XPS 13 که کمترین حاشیه صفحه نمایش را داشت، نسبت صفحه نمایش به بدنه‌ی آن ۸۰ درصد بود. از طرفی هم نسبت صفحه نمایش به بدنه‌ی Galaxy S8 هم ۸۴.۲ درصد است.

برخلاف تمام لپ‌تاپ‌های باریک که سعی کرده‌اند دوربین وب کم را در لولا جای دهند، لپ‌تاپ Matebook X Pro لولا ندارد و به همین دلیل، دوربین در محل جالبی قرار گرفته است. یکی از کلیدهای روی کیبورد وب کم را در خود جای داده است. با فشردن کلید، دوربین زیر آن بیرون می‌زند.

صفحه نمایش لپ‌تاپ Matebook X Pro نه تنها لمسی است، بلکه یک وضوح تصویر ۳۰۰۰ در ۲۰۰۰ پیکسل دارد.

از نظر سخت‌افزاری، لپ‌تاپ Matebook X Pro یک پردازنده‌ی نسل هشتمی Intel Core i5 یا Core i7 دارد. می‌توان در آن تا ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی رم و تا ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی SSD قرار داد. کارت گرافیک این لپ‌تاپ هم MX 150 انویدیا است.

مثل لپ‌تاپ قبلی هوآوی، کلید پاور هم در خودش یک سنسور اثر انگشت جای داده است.

زمان یا قیمت لپ‌تاپ Matebook X Pro فعلا مشخص نیست.

منبع: Gizmodo

منبع متن: digikala