شرکت سامسونگ از مدل جدید تراشه نسل ۷ خودش که اگزینوس ۹۶۱۰ نام دارد، رونمایی کرد.  این تراشه قرار است روی گوشی‌های رده بالا قرار بگیرد و پردازنده‌ای مخصوص برای هوش مصنوعی مجهز شده که می‌تواند در زمان عکاسی به کاربران کمک کند و حتی کیفیت تصاویر را بالاتر ببرد. سامسونگ اعلام کرده که تراشه جدیدش از نظر عملکرد یک استاندارد جدید را در بین تمام تراشه‌های موجود در بازار خواهد داشت. براساس گفته‌های سامسونگ تراشه جدید در زمینه عکاسی، فیلم‌برداری با سرعت آهسته عملکرد بسیار خوبی دارد.

تراشه اگزینوس ۹۶۱۰ از قابلیت تشخیص چهره پیشرفته‌ای بهره می‌برد که می‌تواند صورت کاربران را در شرایط مختلف شناسایی کند. حتی اگر کاربر نیم‌رخ باشد یا نیمی از صورت او پشت یک جسم دیگر قرار گرفته باشد.

سامسونگ با استفاده از ترفندهای نرم‌افزاری کاری کرده که این تراشه می‌تواند با یک دوربین هم عکس‌های پرتره بسیار خوبی بگیرد. گفته شده تراشه جدید به شکلی طراحی شده که می‌تواند در محیط‌های تاریک عکس‌ّهای بسیار خوبی بگیرد و خودش نور عکس‌ّها را بهتر می‌کند و حتی نویز عکس‌ها را حذف خواهد کرد.

تراشه جدید از دوربین‌ها چندتایی هم پشتیبانی می‌کند. سامسونگ اعلام کرده که می‌توان از یک سنسور ۲۴ مگاپیکسلی برای دوربین این تراشه استفاده کرد یا از دو سنسور ۱۶ مگاپیکسلی کمک گرفت.

تراشه اگزینوس ۹۶۱۰ از پردازنده مخصوص برای هوش مصنوعی هم بهره می‌برد. این قابلیت باعث می‌شود که هوش مصنوعی بتواند تجربه جدید از عکاسی را در اختیار کاربران قرار دهد. به احتمال زیاد این ویژگی باعث می‌شود که قابلیت‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده گوشی‌های جدید سامسونگ بهتر از گلکسی اس ۹ شوند. اگزنوس ۹۶۱۰ یک پردازنده هشت هسته‌ای و پردازنده گرافیکی Mali-G72 MP3 را در خودش قرار داده است.

انتظار می‌رود که تولید انبوه این تراشه در نیمه دوم سال ۲۰۱۸ شروع شود.

منبع: samsung

 

مطلب تراشه اگزینوس ۹۶۱۰ عکاسی با موبایل را متحول می‌کند برای نخستین بار در دیجی‌کالا مگ منتشر شده است.

منبع متن: digikala