احتمالا برایتان زیاد پیش آمده؛ وقتی به دنبال خواندن یک مطلب در ویکی پدیا هستید، مدام با موضوعات مختلف دیگر برخورد می‌کنید که باید برای خواندن آن‌ها هم باید روی لینک‌شان کلیک کنید. حالا ویکی‌پدیا کار را برایتان راحت‌تر کرده تا بدون نیاز به باز کردن مطلب، خلاصه‌ای از موضوعات را با طراحی زیبا و کاربردی برایتان نشان داده شود.

موسس ویکی پدیا قابلیت پیش‌نمایش لینک‌ها را به عنوان یکی از بزرگ‌ترین تغییرات چند سال اخیر برای نسخه دسکتاپ ویکی‌پدیا معرفی کرده است.

شاید پیش از این با قابلیت پیش‌نمایش ویکی‌پدیا آشنا شده باشید. ویکی‌پدیا مدتی روی قابلیت پیش‌نمایش کار می‌کرد و نمونه آزمایش آن را راه‌اندازی انداخت. پس از مدتی ویکی‌پدیا متوجه شد که کاربران از این امکان استقبال می‌کنند و آن را غیرفعال نمی‌کنند. به همین دلیل این ابزار هم‌اکنون برای همه کاربران بصورت پیش‌فرض فعال شده است. ویکی‌پدیا هم‌چنین تلاش کرده تا با قرار دادن تصویر و خلاصه مفید از موضوعات مختلف به کاربران خود کمک بزرگی کند. شاید برایتان جالب باشد که این امکان باعث شده درعوض راحتی کاربران، بازدید کلی صفحات ویکی‌پدیا افت کند. دلیل آن هم واضح است؛ بسیاری از کاربران به پیش نمایش خلاصه اطلاعات بسنده می‌کنند و به سراغ خواندن محتوای لینک‌ها نمی‌روند.

این امکان قطعا برای بسیاری از کاربران مفید و هیجان‌انگیز است. گاهی اوقات برای خواندن مطالب تنها به آشنایی کلی و خلاصه بعضی از اصطلاحات و موضوعات بیان شده نیاز داریم. بنابراین احتیاجی نیست روی تمام این لینک‌ها کلیک کنیم و بخوانیم؛ چراکه حوصله، وقت یا نیازی برای مطالعه آن‌ها را نداریم. همین امر موجب شده تا ویکی‌پدیا ابزار پیش‌نمایش را برای کاربران خود قرار دهد و آن را پیشرفته‌تر کند. بی‌دلیل نیست موسس ویکی‌پدیا این قابلیت را به عنوان یکی از بزرگ‌ترین تغییرات چند سال اخیر برای نسخه دسکتاپ ویکی‌پدیا معرفی کرده است.

حالا نوبت شماست تا بگویید قابلیت پیش‌نمایش لینک‌ها در ویکی‌پدیا چقدر برایتان کاربردی است؟

منبع: TheVerge

مطلب پیش‌نمایش لینک‌ها در ویکی‌پدیا کاربردی‌تر شد برای نخستین بار در دیجی‌کالا مگ منتشر شده است.

منبع متن: digikala