شرکت HTC در چندسال اخیر حال و روز چندان خوبی ندارد اما حالا با معرفی گوشی HTC U12 پلاس امیدوار است بتواند بخشی از شکوه گذشته‌ی خود را به دست آورد. این گوشی مدل جدیدتر گوشی U11 پلاس محسوب می‌شود. از بین ویژگی‌های بارز آن می‌توانیم به بهره‌گیری از دو دوربین دوگانه، نمایشگر HDR10 و البته تراشه‌ی اسنپ‌دراگون ۸۴۵ اشاره کنیم.

بدنه‌ی این گوشی تا حد زیادی هم‌اندازه و مشابه U11 پلاس است اما حالا نمایشگر ۶ اینچی سوپر LCD6 از فناوری HDR10 و DCI-P3 بهره می‌برد. نسبت تصویر این نمایشگر کشیده ۱۸:۹ و رزولوشن آن ۱۴۴۰ در ۲۲۸۰ است. همچنین کاربران با استفاده از قاب حساس به فشار این گوشی می‌توانند اقدامات مختلفی را انجام دهند.

HTC U12 پلاس

دوربین دوگانه‌ی موجود در پشت این گوشی از دو سنسور ۱۲ و ۱۶ مگاپیکسلی تشکیل شده که به‌ترتیب از لنزهای با دیافراگم f/1.8 و f/2.6 بهره می‌برند. دوربین اصلی این گوشی مجهز به لرزشگیر اپتیکال است و به لطف تعبیه‌ی لنز تله‌فوتو در دوربین ثانویه، می‌توان از قابلیت زوم ۲ برابری این دوربین استفاده کرد.

از دیگر قابلیت‌های مربوط به دوربین می‌توانیم به امکان فیلمبرداری ۴K با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه اشاره کنیم و با کیفیت ۱۰۸۰p هم می‌توان فیلمبرداری را با سرعت ۲۴۰ فریم بر ثانیه انجام داد. در ضمن باید بگوییم که گوشی HTC U12 پلاس از دوربین سلفی دوگانه هم بهره می‌برد که در داخل هرکدام از آن‌ها سنسور ۸ مگاپیکسلی تعبیه شده است.

HTC U12 پلاس
HTC U12 پلاس

قلب تپنده‌ی این گوشی تراشه‌ی قدرتمند اسنپ‌دراگون ۸۴۵ است و در کنار آن ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم هم قرار دارد. حافظه‌ی داخلی آن ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت است و از طریق کارت حافظه‌ی microSD می‌توان ظرفیت آن را افزایش داد. گوشی HTC U12 پلاس در ابتدا از اندروید ۸.۰ اوریو بهره می‌برد اما HTC اعلام کرده که اندروید P هم روانه‌ی این گوشی خواهد شد.

این گوشی از فناوری شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کند اما ظرفیت باتری در مقایسه با U11 پلاس کمتر شده و از باتری ۳۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد (مدل قبلی مجهز به باتری ۳۹۳۰ میلی‌آمپر ساعتی بود). همانند گذشته، این گجت در کنار پورت USB-C خود، از اسپیکرهای استریوی قدرتمند بهره می‌برد و در داخل جعبه‌ی آن هم هدفونی قرار دارد که می‌تواند سر و صدای محیط را حذف کند. قیمت مدل ۶۴ گیگی این گوشی در آمریکا ۷۹۹ دلار و مدل ۱۲۸ گیگابایتی آن ۸۴۹ دلار است.

منبع: gsmarena

مطلب گوشی HTC U12 پلاس رونمایی شد برای نخستین بار در دیجی‌کالا مگ منتشر شده است.

منبع متن: digikala