مایکروسافت در کنفرانس خود که به مناسبت نمایشگاه E3 2018 برگزار کرده بود، از قابلیتی جدید برای ایکس‌باکس وان رونمایی کرد؛ قابلیتی به اسم FastStart که قرار است اجرای بازی‌ها را روی کنسول بازی مایکروسافت سریعتر کند.

قابلیت FastStart با هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی کار می‌کند.

در توضیح قابلیت FastStart، مایکروسافت گفت که این قابلیت با هوش مصنوعی کار می‌کند؛ طوری که به شما این اجازه را می‌دهد تا دو برابر سریعتر از گذشته وارد یک بازی شوید. قابلیت FastStart مایکروسافت با یادگیری ماشینی تشخیص می‌دهد که دقیقا چه فایل‌هایی از یک بازی برای اجرای اولیه نیاز است و در ابتدا، سراغ دانلود آن فایل‌ها می‌رود. در نتیجه بسیار سریعتر از گذشته وارد بازی‌های خود می‌شوید، در حالی که بقیه‌ی بازی در پس‌زمینه مشغول دانلود شدن است.

سرویس FastStart ایکس‌باکس

در حال حاضر تعدادی از بازی‌ها چه روی ایک‌باکس وان و چه روی پلی‌استیشن۴ این قابلیت را به گیمرها ارایه می‌دهند، ولی مایکروسافت می‌خواهد با FastStart پایش را فراتر بگذارد و امکان دانلود بخشی از بازی و اجرای آن را برای تمام بازی‌ها فراهم کند.

با این حال، همانطور که گفتیم قابلیت FastStart با هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی کار می‌کند، در نتیجه قرار نیست با تمام بازی‌ها و چگونگی قرار گرفتن فایل‌های آن‌ها آشنایی داشته باشد. به همین دلیل هم نباید به این زودی‌ها منتظر راه افتادن سیستم FastStart برای تمام بازی‌ها باشیم.

مایکروسافت امروز گفت که قابلیت FastStart را برای کسانی که آپدیت‌های آزمایشی ایکس‌باکس وان را دریافت می‌کنند، فعال کرده است. البته همانطور که گفتیم این قابلیت فعلا برای چند بازی فعال شده است. اگر در برنامه‌ی Xbox Preview Program ثبت نام کرده و نسخه‌ی آزمایشی جدید سیستم عامل ایکس‌باکس وان را دریافت کرده‌اید، می‌توانید قابلیت FastStart را آزمایش کنید.

سرویس اشتراک Game Pass

کنسول ایکس‌باکس وان، دو سرویس اشتراکی بسیار خوب دارد. مایکروسافت خودش سرویس Xbox Game Pass را برای ایکس‌باکس وان ارایه می‌دهد و از طرف دیگر هم الکترونیک آرتز سرویس EA Access را برای این کنسول دارد. اشتراک هر کدام از این دو سرویس، مجموعه‌ی بزرگی از بازی‌ها را در اختیار افراد قرار می‌دهد که باید دانلود شوند. قابلیتی مثل FastStart می‌تواند به خوبی برای اجرا و امتحان سریع بازی‌هایی که در Game Pass یا Ea Access هستند به کمک بیایند.

منبع: Engadget

مطلب بازی‌های ایکس‌باکس وان به زودی دو برابر سریعتر اجرا می‌شوند برای نخستین بار در دیجی‌کالا مگ منتشر شده است.

منبع متن: digikala