مایکروسافت و شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای والمارت برای رقابت با آمازون در زمینه‌ی خرده‌فروشی و تکنولوژی، قرارداد همکاری امضا کردند. روز گذشته، شرکت والمارت ضمن اعلام این خبر، گفت که بر اساس این قرارداد، این شرکت از سرویس‌های ابری مایکروسافت استفاده خواهد کرد. این قرارداد ۵ ساله به فروشگاه‌های والمارت اجازه می‌دهد که علاوه بر استفاده از سرویس Azure، از مایکروسافت ۳۶۵ هم بهره ببرند. در کنار آن، قرار است مایکروسافت سرویس‌های مربوط یادگیری ماشینی، هوش مصنوعی و پلتفرم‌های مبتنی بر داده را به این شرکت ارائه کند.

بزرگ‌ترین رقیب آمازون در زمینه‌ی خرده‌فروشی، فروشگاه‌های زنجیره‌ای والمارت است و در زمینه‌ی سرویس‌های ابری هم مایکروسافت بزرگ‌ترین رقیب آمازون محسوب می‌شود. مدیرعامل مایکروسافت مدت‌ها پیش در مصاحبه‌ی خود با وال استریت ژورنال به این رقابت و راهکارهای مربوط به آن اشاره کرده بود.

بزرگ‌ترین رقیب آمازون در زمینه‌ی خرده‌فروشی، فروشگاه‌های زنجیره‌ای والمارت است

کاملا واضح است که این شراکت به نفع هر دوی این شرکت‌ها خواهد بود و در همین زمینه باید به گزارش‌هایی هم اشاره کنیم که فقط چند هفته قبل منتشر شدند. طبق این گزارش‌ها، مایکروسافت مشغول توسعه‌ی تکنولوژی مشابه Amazon Go برای فروشگاه‌های بدون صندوق‌دار است. بنا به این گزارش‌ها، مایکروسافت برای عملی کردن این پروژه مشغول مذاکره با والمارت است و در زمینه‌ی بینایی کامپیوتری هم یک متخصص رده‌بالا را از آمازون به خدمت گرفته است. فروشگاه Amazon Go در سیاتل با بهره‌گیری از چندین کامپیوتر و سنسور و الگوریتم‌های بینایی کامپیوتری، می‌توانند اجناس موجود در سبد خرید مشتریان را تشخیص بدهد و به‌طور خودکار مبلغ مربوط به آن‌ها را از حساب این افراد کم کند. به‌نظر می‌رسد مایکروسافت می‌خواهد با استفاده از دوربین‌ها در سبدهای خرید، چنین کاری را انجام دهد.

والمارت و مایکروسافت به جزییات زیادی از این قرارداد همکاری اشاره نکردند و به احتمال زیاد در چند روز آینده اطلاعات بیشتری در مورد این همکاری منتشر می‌شود. در نهایت، باید بگوییم مایکروسافت با بهره‌گیری از این فرصت می‌تواند جاه‌طلبی‌های مربوط به حوزه‌ی هوش مصنوعی را در فروشگاه‌های فیزیکی آزمایش کند.

منبع: The Verge

مطلب شراکت مایکروسافت و والمارت برای رقابت با آمازون برای نخستین بار در دیجی‌کالا مگ منتشر شده است.

منبع متن: digikala