منطقه تاریخی دیره (Deira)

منطقه تاریخی و بسیار دیدنی دیره شامل بازار های بسیار دیدنی است که در شمال خور دبی قرار گرفته است . حین گشت و گذار در بازارهای دیره از میان دالان‌های پیچ در پیچی عبور می کنید که به اقوام مختلف ساکن در شهر دبی ، اختصاص یافته است . بعد از کمی قدم زدن به بازار طلای دیره می رسید که بزرگترین بازار طلا ، در دنیاست و بازدید از آن بسیار جالب و تماشایی خواهد بود.

بعد از بازار طلا فروشان ، بازار ادویه‌ فروشان دیره نیز پر طرفدار است و با ورود به آن عطر و بوی صدها نوع ادویه و خوراکی به مشام می رسد و شما را سر مست می کند. حتی اگر قصد خرید نداشته باشید باز هم با دیدن اینهمه رنگ و بوی خوش وسوسه خواهید شد و به ندرت دست خالی از این بازار بیرون  می روید .  از کندر هندی گرفته ، تا زیره، پاپریکا، زعفران، سماق و آویشن و همچنین عود و گلاب و هر آنچه را که بخواهید در این بازار خواهید یافت .

به گزراش سفر باتو  بعد از آن اگر هنوز هم جانی در بدن دارید و برای ادامه راه آماده هستید پیشنهاد می کنیم سری به بازار ماهی فروشان دیره بزنید و ماهی های تازه صید شده و دهها خوراکی محلی را از نزدیک رویت کنید و در صورت امکان خرید کنید .

در این منطقه با دو اثر تاریخی مشهور روبرو خواهید شد که هر یک بسیار جالب و  دیدنی هستند  . اولین بنا ، خانه‌ موروثی نام دارد و متعلق به یک ایرانی ، تاجر مروارید بوده است . این بنا در سال ۱۸۹۰ میلادی ساخته شده و بعدها شیخ احمد بن دلموک (تجار معروف مروارید) در آن سکونت نمود . و  دومی ، مدرسه‌ الحمدیه نام دارد که قدیمی ‌ترین مدرسه‌ در شهر دبی است . این بنا در سال ۱۹۱۲ میلادی ساخته شده و هم اکنون به موزه‌ آموزش فرهنگ عامه تبدیل شده‌ است.

بزرگراه شیخ زاید  (Sheikh Zayed Road)

بزرگراه شیخ زاید شاهراه اصلی در تور دبی است و بسیاری از ساختمان های مهم شهر در امتداد آن قرار گرفته اند. این بزرگراه  ، دارای هشت باند است و اطراف آن توسط دیوار بلندی از شیشه ، کروم و استیل احاطه شده است . مهم ‌ترین مکان های دیدنی شهر دبی ، در امتداد همین بزرگراه قرار دارند و حین گذر از آن ، آسمانخراش‌ های شهر را خواهید دید . همچنین پارک موزه‌ طلا و الماس که دارای بیش از یکصد و بیست ،  کارگاه جواهر سازی است در امتداد همین بزرگراه واقع شده است . سالانه دوستداران جواهر و علاقمندان به این حرفه از سراسر دنیا به مجموعه می آیند و با جدیدترین مدل های جواهرات آشنا می شوند.

آکواریوم دبی (Dubai Aquarium)

آکواریوم‌ دبی ، یکی از جاذبه های گردشگری منحصر بفرد در این شهر است که مشابه آن در کمتر جایی از این کره خاکی خواهید دید . در این آکواریوم  ، بیش از یکصد و چهل گونه موجود آبزی زندگی می کنند . ‌و بازدید کنندگان حین ورود از تونلی شیشه ای عبور می کنند و قادر به تماشای دنیای زیر آب ، از هر سو خواهند بود . گفتنی است بخشی از این آکواریوم را میتوان به‌ صورت رایگان از داخل مرکز خرید دبی تماشا نمود ، اما اگر مایل به دیدن همه بخش های آن هستید ، می بایست با پرداخت ورودی از باغ وحش زیر آب وارد این مجموعه شوید . همچنین علاقمندان میتوانند با غواصی ، و یا استفاده از قایق‌های شیشه‌ای از تمامی بخش های آن دیدن کنند .

برج‌العرب (Burj al-Arab)

برج‌ العرب سازه ای زیبا و منحصر بفرد است و تا قبل از اتمام ساخت برج الخلیفه ، نماد شهر دبی تلقی می شد . این برج زیبا که هم اکنون به هتل هفت ستاره دنیا تبدیل شده یکی از برترین جاذبه های گردشگری در شهر دبی است . برج العرب بلندترین هتل جهان است و  ارتفاع آن سیصد و بیست و یک متر است . این برج در جزیره‌ای مصنوعی ساخته شده و نمای آن ، شبیه کشتی با بادبانی برافراشته است .  جالب است بدانید برج العرب ، یکی از گران‌ترین هتل‌های جهان است و اقامت در آن به ازاء هر شب ، در حدود پانزده هزار دلار خواهد بود.

همچنین رستوران زیر آب المحاره ، یکی دیگر از شگفت های این بنا ست . این رستوران از کف تا سقف با پنل‌های شیشه‌ای ساخته شده و مهمانان آن حین میل کردن غذا ، شاهد مناظر شگفت انگیز زیر دریا خواهند بود.

ساحل جمیرا (Jumeirah Beach)

ساحل زیبا و آرام جمیرا مانند یک نوار سفید شنی زیبا دور تا دور دریا کشیده شده  ، و مکان ایده آلی برای شنا و لذت از آفتاب داغ دبی است .  معمولا ساحل جمیرا ،  اولین مقصد توریست هایی است  که راهی بسیاری را برای رسیدن به آبهای نیلگون و سواحل طلائی رنگ طی نموده اند. این منطقه همچنین  ، هتل‌های زیادی دارد و امکانات رفاهی و تقریحی متنوع آن دلیل بعدی جذب گردشگر آن شده است .