شهر زیبا و تاریخی مشهد ، یکی از برترین مقاصد گردشگری در کشور ایران است و سالانه پذیرای میلیونها مسافر از سراسر ایران و کشور های اسلامی همجوار است .

مشهد پایتخت مذهبی ایران نام گرفته و به واسطه بارگاه مطهر امام هشتم (رضا) علیه السلام مشهور و نورانی گشته است . البته این تمام جاذبه این شهر نیست . مشهد دارای طبیعتی دل انگیز و تاریخی پر فراز و نشیب است و در هر گوشه ای از این خاک  ، جاذبه ای در انتظارتان خواهد بود. در ادامه این مطلب می خواهیم تا شما را با برترین جاذبه های این شهر آشنا کنیم . پس، با ما همراه باشید .

پارک زیبای کوه سنگی

 به گزارش سفر باتو پارک زیبا و دیدنی کوه سنگی که به آن کوسنگی نیز گفته می شود ، دارای طبیعتی دل انگیز و آب و هوایی خنک است و به یکی از تفرجگاههای تابستانی مردم این شهر تبدیل شده است . قسمتی از رشته کوه بینالود در این پارک قرار دارد و همین ارتفاعات، در آب و هوای خنک این منطقه تاثیر گذار بوده و مکان ایده آلی برای ورزش کوهنوردی است .

 پارک کوه سنگی قدمتی طولانی دارد و گفته می شود شاه عباس صفوی در همین منطقه تاج گذاری نموده است.

 بهترین زمان برای بازدید از این پارک و لذت از طبیعت زیبای آن ، پایان فصل بهار و تابستان است اما در فصل پاییز و زمستان نیز ، طبیعت این منطقه تماشایی است .

 

مقبره حکیم فردوسی توسی

مقبره حکیم و شاعر پر آوازه ایرانی ، فردوسی توسی به  یکی از جاذبه های گردشگری شهر مشهد تبدیل شده است . این آرامگاه در فاصله بیست کیلومتری از شهر مشهد و در نزدیکی روستایی به نام  پاژ (فاز) قرار دارد و هم اکنون به موزه ای دیدنی تبدیل شده که از سه بخش دیدنی تشکیل شده است .  و شامل تالار اصلی ، کتابخانه و موزه است . که بازدید از تالار آن بسیار جالب و سرگرم کننده خواهد بود.  محوطه بیرونی این مقبره را باغی سرسبز احاطه کرده که در حدود شش هکتار وسعت دارد  .

 دریاچه چشمه سبز

اگر حین اقامت در  تور مشهد از هیاهو و شلوغی شهر خسته شدید،  پیشنهاد می کنیم حداقل یک روز را به دامان طبیعت بروید و از آب و هوای مطبوع و زیبایی های اطراف شهر لذت ببرید . بر خلاف آنچه تصور می کنید ، اطراف شهر مشهد را باغات و روستاهای سرسبزی احاطه کرده و به هر سمت که بروید با طبیعتی دل انگیز مواجه می شوید . یکی از این تفرجگاههای زیبا ، دریاچه چشمه سبز است . این منطقه دارای طبیعتی زیبا و آب و هوایی خنک است ، که در فاصله پنجاه کیلومتری از شهر مشهد قرار دارد و به پاتوق طبیعت دوستان تبدیل شده است . این دریاچه در نزدیکی روستایی به نام گلمکان واقع شده که خود بسیار زیبا و دیدنی است .

دریاچه چشمه سبز با پانزده هکتار وسعت ، تمام باغات و زمین های کشاورزی اطراف را سیراب می کند و نقش بسزایی در طبیعت اطراف دارد . 

آرامگاه نادرشاه افشار

آرامگاه نادر شاه در میان مجموعه ای به نام باغ موزه نادری قرار دارد که به یکی از جاذبه های شهر مشهد تبدیل شده و سالانه تاریخ دوستان بسیاری از آن دیدن می کنند. نادر شاه افشار یکی از برجسته ترین پادشاهان سلسله افشاریان بوده که نقش مهمی در تاریخی بازی نموده و در زمان فرمانروایی وی ،کشور گشایی های بسیاری انجام گرفت  ؛ مجسمه ای بزرگ نادر شاه با طراحی بسیار زیبا از هر جای این مجموعه قابل رویت است و ساخت آن در سال ۱۳۴۲ انجام پذیرفت و گفته می شود محل واقعی دفن پیکر وی در زیر همین مجسمه می باشد .

هفت حوض ، پارکی با ۷ حوض طبیعی

این منطقه زیبا که بواسطه دارا بودن چشمه های آب متعدد به پارک هفت حوض شناخته می شود یکی از تفرجگاههای اطراف شهر مشهد است . این پارک دارای طبیعی سرسبز و آب و هوایی خنک است که پاتوق ورزشکاران و کوهنوردان است . این منطقه در میان کوههای خلج قرار دارد و تنها هفت کیلومتر با شهر فاصله دارد .  همانطور که گفتیم ، این پارک دارای هفت حوضچه است که آب چشمه در آنها جریان دارد . این حوضچه ها بر اثر فرسایش آب و در طی قرنها پدید آمده اند .

پارک سرسبز وکیل آباد

پارک زیبا و سرسبز وکیل آباد یکی از قدیمی ترین بوستانهای این شهر است که با هفتاد هکتار وسعت یکی از بزرگترین ها نیز هست . پارک وکیل آباد به خصوص در ماههای گرم سال به پاتوق طبیعت دوستان تبدیل می گردد . در بالادست این پارک ، قنات وکیل آباد قرار دارد که آب آن به سمت پایین سرازیر می گردد و از وسط پارک می گذرد .

گفتنی است زمین های این پارک موقوفی یکی از خیرین مشهدی به نام حسن ملک است  .