شهر استانبول از شهرهای بسیار زیبا و دیدنی در کشور ترکیه است. این شهر که با داشتن تاریخی بسیار غنی مورد توجه گردشگران دنیا قرار دارد در میان ایرانیان هم بسیار پرطرفدار است و بسیاری از ایرانیان برای گردش تور استانبول را انتخاب می‌کنند. استانبول شامل سازه‌های قدیمی و دیدنی بسیاری می‌شود و می‌توانید در آنجا انواع جاذبه‌های گردشگری خوب را تجربه کنید که شامل پارک‌ها و نقاط دیدنی متعددی می‌شود. استانبول دارای مراکز خرید بزرگی است که انواع برند‌های اروپایی در آنجا به فروش محصولات روز خود مشغول هستند، همچنین در آنجا می‌توانید بهترین کالاهای ترکیه‌ای مانند لباس و کفش و دیگر محصولات را با قیمت‌هایی بسیار خوب و کیفیتی مناسب خریداری کنید. هتل‌های استانبول متنوع هستند و می‌توانید در اقامت‌گاههایی ارزان و بسیار گران در آنجا ساکن شوید و از روزهای خود در آنجا لذت ببرید. یکی از بهترین جاذبه‌های شهر استانبول، رستوران گردی در این شهر است، می‌توانید در این شهر به رستوران‌های بسیار خوب و با غذاهای لذیذ ترکی بروید. البته این شهر شامل رستوران‌های بسیار زیادی است که شامل غذاهای مختلف بین المللی میشود که در ادامه می‌خواهیم بهترین رستوران‌های مختلف این شهر را به شما معرفی کنیم که بتوانید در طول اقامت خود در این شهر انواع طعم‌های خوشمزه بین المللی را امتحان کنید.

رستوران هونکار استانبول

 به گزارش سفر باتو رستوران هونکار یکی از رستوران‌های خوب در شهر استانبول است که شامل غذاهای خوشمزه ترکی با دکوراسیونی زیبا است. آنجا علاوه بر عنوان غذاهای خوشمزه ترکی با کیفیت خوب و مواد اولیه تازه، شامل انواع کافه و نوشیدنی‌های خوشمزه نیز می‌شود. در آنجا می‌توانید انواع کباب و کوفته را میل کنید. از نظر قیمتی این رستوران در سطحی متوسط قرار دارد و همه روزه تا ساعت 10:30 باز است و در مجله هاربیه استانبول قرار گرفته است.

رستوران آسیتان استانبول

دیگر رستوران خوب در شهر استانبول رستوران آسیتان است که شامل انواع غذاهای خوشمزه ترکی با دستور پخت‌هایی مربوط به دوران عثمانیان می‌شود. در آنجا می‌توانید نوع‌های مختلفی از غذا را از منوی جذاب این رستوران انتخاب کنید که شامل بیشت از دویست غذای خوشمزه ترکی می‌شود. این رستوران در واقع طعم‌های اصیل ترکی را احیا کرده و به شما غذاهایی را ارائه می‌کند که در زمان قدیم توسط سلطان‌های عثمانی میل می‌شده است، از نظر قیمتی هم این رستوران در سطح خوبی قرار دارد.

رستوران نیکول استانبول

از رستوران‌های بسیار خوب در تور استانبول   ترکیه رستوران نیکول است که شامل انواع غذاهای خوشمزه بین المللی و بخصوص فرانسوی می‌شود. این رستوران توسط یک آشپز بسیار معروف افتتاح شده که علاقه بسیار زیادی به این حرفه دارد و چندین غذای خوشمزه ابتکاری را با الهام از غذاهای ترکی و اروپایی در منوی این رستوران قرار داده است. از نظر فضای نشستن هم این رستوران شامل سالن زیبا و همچنین مناظر دیدنی می‌شود.

رستوران بورسا استانبول

رستوران بورسا در میان رستوران‌های شهر استانبول مورد توجه توریست‌ها قرار دارد که شامل دکوراسیونی بسیار زیبا و محیطی دیدین می‌شود. در این رستوران می‌توانید انواع غذاهای خوشمزه محلی را امتحان کنید و از منوی متنوع این رستوران غذاهای متنوع و خوبی را برای خود سفارش دهید. آنجا یکی از رستوران های قدیمی و معروف در شهر استانبول است که در حدود 90 سال پیش افتتاح شده است.

رستوران کاراکوی لوکانتاشی استانبول

رستوران دیگر در لیست ما از دیگر رستوران‌های سنتی و محلی شهر استانبول است که غذاهای ترکی را به مشتریان ارائه می‌کند. این رستوران دارای سالنی زیبا است و فضایی دیدنی را شامل می‌شود. رستوران کاراکوی با طراحی داخلی بسیار زیبایش که با استفاده از کاشی‌های رنگارنگ و نقش و نگار های  زیبا تزئین شده است، یکی از رستوران‌های بسیار خوب در شهر استانبول به حساب می‌آید.

رستوران لاموئت استانبول

اگر به غذاهای خوشمزه فرانسوی علاقه دارید این رستوران را از دست ندهید، رستوران لاموئت با محیطی زیبا و چشم اندازی دیدنی از مشتریان خود به بهترین شکل پذیرایی می‌کند. آنجا بهترین غذاهای فرانسوی را می‌توانید میل کنید و به جز پیش غذا و غذای اصلی در آنجا انواع دسرهای خوشمزه را نیز می‌توانید سفارش دهید که در میان آنها پاناکوتا در این رستوران بسیار معروف و مورد توجه مشتریان است.

رستوران فیش استانبول

اگر می‌خواهید به یک رستوران لوکس و عالی با غذاهای خوشمزه دریایی بروید، رستوران فیش را در خاطر داشته باشید. این رستوران در کنار تنگه بسفر قرار گرفته است و می‌توانید در آنجا در باغی زیبا و فضایی باز به میل نمودن غذا مشغول شوید. آنجا شامل کادری حرفه‌ای از گارسون‌ها می‌شود و دارای محیطی بسیار زیبا با میز و صنلی لوکس است. انواع ماهی‌ها و غذاهای دریایی را می‌توانید در این رستوران سفارش دهید و مواد اولیه در این رستوران از مواد تازه و با کیفیت استفاده می‌شود. آنجا برای شام بسیار مناسب بوده و با نور پردازی عالی در شب مورد توجه بسیاری از توریست‌ها قرار دارد و همچنین زوجهای جوان آنجا را برای غذاهای رومانتیک مورد انتخاب قرار می‌دهند.