پایتخت کشور پهناور چین شهر پکن است که یکی از پر جاذبه ترین نقاط دنیاست و میلیونها گردشگر سالانه از آن بازدید می نمایند . معمولا اغلب تورهای گردشگری چین ابتدا وارد این شهر می شوند، و بعد از چند روز اقامت از اینجا راهی دیگر شهر های چین خواهند شد  . در این شهر با جاذبه های دیدنی بسیار افسانه همچون شهر ممنوعه یا دیوار چین  روبرو خواهید شد . جالب است بدانید اغلب جاذبه های گردشگری این شهر قدمتی در حدود هشتصد سال دارند و بازدید از آنها یعنی آشنایی با تاریخ و تمدن این سرزمین و همچنین آداب و رسوم و فرهنگ غنی مردم چین که در طول دوران تاریخ بسیار فراز و فرود داشته اند.  در ادامه این مطلب برخی از دیدنی های این شهر را معرفی خواهیم نمود:

کاخ امپراطوری و شهر ممنوعه

 به گزارش سفر باتو کاخ امپراطوری و شهر ممنوعه پکن یکی از شگفت انگیز ترین آثار تاریخی در چین است و سالانه میلیون ها گردشگر از ان بازدید می نمایند . این کاخ همراه با شهر ممنوعه در سلسله یوآن و در قرن سیزدهم میلادی ساخته شد و با گذشت زمان  و در دوران حکومت مینگ مابین سال های ۱۴۰۶ تا ۱۴۲۰  گسترش یافت. در همین سال ها بود که پایتخت چین از نانکینگ (Nanking) به پکن  منتقل گردید و این منطقه رفته رفته به شکل امروزی خود نزدیک گردید . این منطقه محل اقامت و حکمرانی بیست و چهار امپراطور بوده و در آن زمان تنها سران حکومت به همراه خانواده ایشان اجازه ورود به این منطقه را داشند و به همین دلیل آن را شهر ممنوعه می گویند، چرا که مردم عادی اجازه ورود به این منطقه را نداشتند.

مساحت این مجموعه هفتصد و بیست هزار متر مربع است و دور تا دور آن را دیوارهای مرتفعی با ده متر ارتفاع احاطه نموده است.

دیوار بزرگ چین

از شهر پکن تا دیوار بزرگ چین  در تور لحظه آخری تنها یک ساعت زمان است و بیشتر گردشگران از مسیر عبور بدلینگ (Badaling Pass)  وارد این منطقه خواهند شد . در این نقطه گردشگران بر بالای دیواری با ارتفاع هشت متری قرار می گیرند و نظاره گر تاریخ و تمدن قرن شانزدهم میلادی بخواهند بود. در طول مسیر میتوانید بر روی دیوار بزرگ چین قدم بزنید و از میان برج ها و پله ها گذر کنید و در این حین شاهد مناظر باشکوه و زیبای اطراف باشید . همچنین امکان عبور از این مسیر با تله کابین نیز فراهم شده که این گشت و گذار را پر هیجان تر می نماید . 

جاذبه های دیدنی در بالی

جنگل اوبود مانکی

جنگل اوبود مانکی که به آن جنگل مانکی سیکرد نیز می گویند یکی از شگفت انگیز ترین جاذبه های گردشگری در بالی است که با گشت و گذار در آن مدهوش طبیعت سرسبز و افسانه ای خواهید شد .  در اینجا گونه‌های مختلفی از میمون ها را خواهید دید و بعد از آن با کمی پیاده روی به مکان‌‌های اقامتی در کنار خیابان جانان هونامن می رسید  که میتوانید در این منطقه استراحت کنید و شاهد تماشای میمون ‌های بازیگوش باشید که بر روی درختان تاب می خورند و یا در میان راه ها دراز کشیده اند.