شروران دنیای سینمایی مارول، به غیر از تانوس و لوکی، بیشتر افرادی معمولی و زودگذر هستند. در این دنیا، بهترین دیکتاتور‌ها در نهایت و در اغلب موارد افرادی کوته‌بین هستند. دنیای سینمایی مارول شروران مختلفی در فهرست خود دارد که به هیچ وجه جزو قوی‌ترین شخصیت‌ها نیستند.

  • تیم قوی­‌تر مارول برای جایگزینی انتقام­‌جویان در فاز ۴ شامل کدام ابرقهرمان‌هاست؟
  • ۱۰ شخصیت جدید مارول که احتمالا به انتقام‌جویان می‌پیوندند
  • موربیوس؛ هر آنچه از ابرشرور خون‌آشام جدید مارول باید بدانید

۱۰. تسک‌مستر

مارول

تسک‌مستر بر روی کاغذ، با توانایی فراطبیعی خود در کپی کردن سبک مبارزه دشمنانش، قوی به نظر می‌رسد. بدین ترتیب او می‌تواند مهارت‌های جنگی بیوه سیاه، کاپیتان آمریکا، پلنگ سیاه، مرد عنکبوتی و بسیاری دیگر را کپی کند اما با وجود تمام توانایی‌هایی که در اختیار دارد، آن‌قدرها هم قدرتمند نیست.

تسک‌مستر شاید بتواند طیف گسترده‌ای از سبک‌های مبارزه را تقلید کند اما از لحاظ کیفیت، به خوبی افراد صاحب آن سبک نیست. ضربات قدرتمند و مهارت‌های ترکیبی او در هنرهای رزمی برای مقابله با بیوه سیاه هم کافی نیستند، چه رسد به بقیه انتقام جویان.

۹. آیرون مانگر

مارول

فیلم «مرد آهنی» روند اصلی دنیای سینمایی مارول را تعیین کرد. این اثر اولین فیلمی بود که در آن، همکار یک قهرمان به شخصیتی شرور که تقریبا همان قدرت قهرمان را دارد، تبدیل می‌شود. اوضاع بین اوبادیا استن و تونی استارک رو به وخامت رفت و همین امر منجر به این شد تا اوبادیا لباس آیرون مانگر را به تن کند.

مبارزه مرد آهنی در مقابل آیرون مانگر اصلا به سختی مبارزه با تانوس یا حتی آلدریش کیلیان هم نبود و بیشتر شبیه گرم کردن برای نبردهای سخت‌تر بعدی به نظر می‌رسید. با این حال، در بین همه شرورانی که افرادی معمولی هستند و هیچ قدرت فوق‌العاده قابل تشخیصی ندارند، آیرون مانگر حریفی شایسته‌تر است.

۸. رونان

مارول

از آن‌جایی که رونان دوست صمیمی تانوس است و از سلاح خاصی استفاده می‌کند، به نظر می‌رسد که باید بسیار قدرتمندتر از آن‌چه هست باشد. او خرابی زیادی در فیلم «نگهبانان کهکشان» به بار آورد و مبارزه‌ای زیبا با تیم ابرقهرمانان داشت اما چیزی که رونان را بیشتر مطرح کرد، یکی از جالب‌ترین دیالوگ‌ها در دنیای سینمایی مارول بود.

رونان پس از دیالوگ استارلرد: «بیا با هم مسابقه رقص بدیم.» حواسش پرت می‌شود و مورد ضرب و شتم قرار می‌گیرد. علاوه بر این، او هنگامی که توانایی‌های کاپیتان مارول را در فیلم سال ۲۰۱۹ دید، به جای تلاش برای مبارزه، تسلیم شد و عقب نشینی کرد که یکی از لحظات ضعیف و شرم‌آور شخصیت‌ها در دنیای سینمایی مارول محسوب می‌شود.

۷. کراس‌بونز

مارول

کراس‌بونز در دنیای سینمایی مارول مانند جیمز باند، فردی سرسپرده است که دستورات شرور واقعی را اجرا می‌کند. استیو راجرز در فیلم «کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان»، در مدت زمان کوتاهی، در همان سکانس مشهور آسانسور، دمار از روزگار او درآورد. همچنین بیوه سیاه و واندا نیز در طول مدت کوتاهی که این شخصیت در «جنگ داخلی» حضور داشت،  به نوبت او را از پای درآوردند.

این شخصیت شاید از نظر فیزیکی قوی باشد اما قدرت فیزیکی، همه چیز لازم برای مقابله با ابرقهرمانان نیست. او بدون لباس کمیک خاص خود در ۵ دقیقه ابتدایی «جنگ داخلی»، حتی به همین اندازه هم دوام نمی‌آورد و جالب این‌جاست که حتی با همین لباس فوق‌العاده نیز آنقدرها دوام نیاورد.

۶. والچر 

مارول

پیتر پارکر یکی از قدرتمندترین شخصیت‌های دنیای سینمایی مارول است و بی‌انصافی است که والچر را به خاطر شکست در نبرد با این نوجوان، سرزنش کنیم. والچر در داستان خود باهوش و آگاه است اما این به معنای قدرت و اعتبار او به عنوان یک شخصیت شرور نیست.

در فیلم «مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه» دیدیم که بال‌های لباس والچر سلاح‌هایی کشنده هستند. با این حال، آن‌ها در نهایت، چندان کارآمد نبودند و تمام حرکات این شخصیت، بیشتر تصادفی بودند. با این حال، این حرکات برای هرکسی که جرات کند عاشق دختر این شخصیت شود، باز هم وحشتناک خواهند بود.

۵. یلوجکت

مارول

فیلم‌های «مرد مورچه‌ای» به دلیل استفاده از قدرت تغییر اندازه توسط شخصیت مرد مورچه‌ای و همکارش، زنبورک، بسیار سرگرم‌کننده هستند. علاوه بر این، در سری «مرد مورچه‌ای»، کاراکترهای خنده‌دار و بسیار جالبی مانند توماس و کیتی وجود دارند و البته در بین شخصیت‌های شرور نیز شاهد افراد گوناگونی هستیم.

در اولین فیلم از این سری، دارن کراس، به خاطر حسادت به هنک پیم و مسائل دیگر، تبدیل به یلوجکت می‌شود. کراس شاید هنگام تهدید پیرمردی که نمی‌تواند از خود دفاع کند و ربودن کیسی (دختری هشت ساله)، ترسناک به نظر برسد اما در واقع، بسیار رقت انگیز است.

۴. روح

مارول

روح به عنوان شخصیت شرور «مرد مورچه‌ای و زنبورک»، یکی دیگر از ضدقهرمانان غیرقابل تحمل در مجموعه «مرد مورچه‌ای» است. روح توسط سازمان شیلد حمایت می‌شود و در وهله اول به نظر می‌رسد که شاید قدرتی چشمگیر داشته باشد اما متاسفانه نقاط ضعف او به مراتب بیشتر از نقاط قوتش هستند.

روح باید در یک جعبه شیشه‌ای زندگی کند و عدم تعادل مولکولی، او را بیشتر مانند یک بیمار جلوه می‌دهد تا یک فرد قدرتمند. علاوه بر این، او به راحتی چندین بار توسط اسکات گول می‌خورد. داستان پس زمینه او احساسی است اما به هر حال چیزی از ضعف او به عنوان یک شخصیت شرور کم نمی‌کند. شخصیت شرور «مرد مورچه‌ای و زنبورک: قلمرو کوانتومی»، کنگ فاتح است و شاید او بتواند به الگوی منفی شخصیت‌های ضعیف سری «مرد مورچه‌ای» پایان دهد.

۳. گرندمستر

مارول

گرندمستر یکی از شرورانی است که افرادی دیگر، کارهای کثیفش را برای او انجام می‌دهند و او بدون مامورانش هیچ قدرت و مهارتی ندارد. این مرد دیوانه خودخواه و تشنه قدرت نه تنها ضعیف است، بلکه ناتوان‌ترین شخصیت «رگناروک» به حساب می‌آید.

گرندمستر نه ترسناک است و نه از نظر بدنی قوی به نظر می‌رسد. فیلم «ثور: رگناروک» اثری عالی است اما سرعت و ریتم آن، در سیاره ساکار و با برنامه‌های هلا برای حکومت بر آسگارد کند می‌شود. گرندمستر در پایان «رگناروک»، در ساکار تنها می‌ماند و مردم نیز از وی انتقام می‌گیرند و او مطلقا توانایی دفاع از خود را ندارد.

۲. جاستین همر

مارول

جاستین همر بیش از هر شرور دیگری در دنیای سینمایی مارول یک فرد معمولی محسوب می‌شود. او همان نقشه‌ای را دارد که اوبادیا استن در فیلم «مرد آهنی» داشت و می‌خواهد از فناوری تونی استارک برای ساختن سلاح‌های عظیم و تقریبا حساس استفاده کند. همر برخلاف استن که به آیرون مانگر تبدیل می‌شود، خودش هیچ تلاشی برای مبارزه با مرد آهنی انجام نمی‌دهد و این موضوع یکی از نقاط ضعف فیلم «مرد آهنی ۲» است.

همر در «مرد آهنی ۲»، ویپلش را استخدام کرد تا راکتورهای استارک را بازسازی کند اما این اقدام خیلی زود نتیجه معکوس داد. همر در واقع پشت سر هم مرتکب اشتباه شد. او حتی روی لیست حقوق و دستمزد افراد خود نیز کنترلی ندارد و نمونه بارز فردی ضعیف در دنیای سینمایی مارول است.

۱. زیمو

مارول

زیمو در مواقعی به عنوان یک فرد سواستفاده‌گر ماهر ظاهر می‌شود و مرد آهنی و کاپیتان آمریکا را در برابر یکدیگر قرار می‌دهد. البته نقشه‌های او در اغلب اوقات، پر از نقص هستند. او با وجود شعله‌ور کردن جنگ داخلی، هیچ قابلیت و قدرت خاصی ندارد.

زیمو حتی می‌دانست که توانایی رویارویی با انتقام‌جویان را ندارد و به همین خاطر بود که نقشه‌ای کشید تا دلیل مرگ واقعی والدین استارک را برای او فاش کند. همه قدرت او به جنگ روانی ختم می‌شود و همه شخصیت‌ها از این مسئله خبر داشتند. حالا با دیدن او در حال رقصیدن در یک کلاب در فیلم «شاهین و سرباز زمستان»، به سختی می‌توان این شخصیت شرور را جدی گرفت.

منبع: screenrant

نوشته ۱۰ شخصیت شرور ضعیف در دنیای سینمایی مارول اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala