بهتر است در همین ابتدای کار اصل مطلب را عنوان کنیم؛ به نظر می‌رسد گوگل چیز زیادی از ساختن گوشی‌های هوشمند نمی‌داند. به همین خاطر است که گوگل، نکسوس‌هایش را به شرکت‌هایی سفارش می‌داد که چنین کاری را بلد بودند و احتمالا به خاطر همین ضعف بوده که گوگل به‌جای خرید خط تولید شرکت اچ‌تی‌سی، قسمتی از تیم تحقیق و توسعه‌ی این شرکت را خریداری کرد. با نگاه کردن به پیکسل ۲ و پیکسل ۲ ایکس‌ال، واضح است که اگر هم گوگل کارخانه‌های اچ‌تی‌سی را می خرید، به‌احتمال‌زیاد نمی‌توانست به‌درستی از آن‌ها استفاده کند.

فارغ از این که با گوشی موبایل، دوربین کامپکت، دوربین DSLR یا هر نوع دوربین دیگری عکاسی می‌کنید، نکاتی اساسی وجود دارد که می‌تواند به شما کمک کند کیفیت عکس‌های خود را بالاتر ببرید. تبدیل شدن به یک عکاس بهتر، بیش از این که به نوع دوربین عکاسی که استفاده می‌کنید مربوط باشد، به تنظیمات دوربین، شناخت نور، ترکیب‌بندی، کادربندی و چیزهایی شبیه به این مربوط است. هر چند نکاتی که در ادامه خواهیم گفت تمام چیزی نیست که می‌توانید برای بهبود مهارت خود در عکاسی استفاده کنید، قطعا دانستن آن‌ها می‌تواند به شما برای پیشرفت کردن در عکاسی و گرفتن عکس‌های بهتر کمک زیادی بکند. پس بیایید بدون اتلاف وقت سراغ اصل مطلب برویم.

برنامه ریزی و تحلیل بازار مهم‌ترین بخش هر استارتاپ است. بیشتر استارتاپ‌ها بعد از چندی منحل می‌شوند آن‌هم صرفا به این خاطر که ساده‌ترین چیزها را در نظر نگرفته‌اند. چیزهایی مثل طراحی رابط کاربری خوب، پیاده نکردن یک تجربه کاربری خوب در نرم‌افزار یا حتی درنظر گرفتن این نکته که آیا بازار هدف نیازمند پلتفرم نهایی است یا خیر. در اینفوگرافیک امروز می‌پردازیم به ۱۰ نکته که هر استارتاپی باید برای جلوگیری از شکست آن‌ها را در نظر بگیرد.

بر اساس آمارهای سالیانه، میزان تمایل به گوشی‌های هوشمند جدید به‌طور چشمگیری رو به کاهش است. این مساله فقط مربوط به گوشی‌های عرضه‌شده‌ی اخیر نیست، بلکه چند سالی است که این روند مشاهده می‌شود. «گوگل ترندز» (Google Trends) قسمتی از سایت گوگل محسوب می‌شود که آمار مربوط به جستجوی کلیدواژه‌های مختلف را نشان می‌دهد. برای مثال در زمینه‌ی این کاهش علاقه، می‌توانیم به آمار مربوط به جستجوی نام گوشی‌های سامسونگ و آیفون اشاره کنیم؛ در نمودار زیر می‌توانید این کاهش چشمگیر را در مورد سری گلکسی اس مشاهده کنید.

به احتمال زیاد همه‌ی شما تا الان با دو گوشی گلکسی اس ۸ پلاس و گلکسی نوت ۸ به اندازه‌ی کافی آشنا شده‌اید. اگر جزو طرفداران سامسونگ و گوشی‌های بزرگ باشید، در حال حاضر این دو گوشی گزینه‌هایی هستند که می‌توانید به خریدن آن‌ها فکر کنید. در «شما بگویید» این هفته قصد داریم نگاهی کوتاه به شباهت‌ها و تفاوت‌های این دو گوشی بیندازیم و در نهایت نظر شما را در مورد این که کدام یک را ترجیح می‌دهید بپرسیم.

شاید شما هم این هشدارها را شنیده باشید: گوشی موبایل را بیش‌ازحد شارژ نکنید. بعد از رسیدن شارژ گوشی به ۱۰۰ درصد، فرایند شارژ را متوقف کنید. زمانی گوشی را شارژ کنید که مقدار شارژ باتری به زیر ۲۰ درصد رسیده باشد. گوشی‌تان را شب تا صبح به شارژر وصل نکنید؛ و خیلی موارد دیگر. شاید چنین هشدارهایی در وهله‌ی اول خیلی سخت‌گیرانه به نظر برسند، اما این توصیه‌ها چندان هم غیرمنطقی نیستند. در ادامه دلایلی را شرح می‌دهیم که چرا نباید باتری گوشی موبایل را شبانه شارژ کنیم.

امروز صبح نوکیا ۷ توسط HMD Global در چین معرفی شد. این گوشی با بدنه شیشه‌ای و قاب فلزی، صفحه نمایش ۵٫۲ اینچی با رزولوشن ۱۰۸۰p دارد، از پردازنده اسنپ‌دراگون ۶۳۰ بهره می‌برد و پردازنده گرافیکی آن، آدرنو ۵۰۸ است. نوکیا ۷ در دو نسخه راهی بازار می‌شود، نمونه اول دارای ۴ گیگابایت رم بوده و قیمتی برابر با ۳۷۷ دلار دارد و دیگری از ۶ گیگابایت رم بهره می‌برد و ۴۰۷ دلار قیمت دارد. هر دو دستگاه دارای ۶۴ گیگابایت حافظه قابل افزایش هستند.

دوشنبه این هفته شاهد معرفی گوشی‌های میت ۱۰ و میت ۱۰ پرو توسط شرکت هواوی بودیم. دو پرچم‌دار جدید که با طراحی به‌روز، صفحه‌نمایش کم‌حاشیه و قابلیت‌های مهم در حوزه هوش مصنوعی قرار است به بازار بیایند. سوای تفاوت‌هایی که در ظاهر و ساختار طراحی این دو گوشی وجود دارد هر دو مدل از نظر سخت‌افزاری شباهت زیادی دارند. در مدل عادی حسگر اثرانگشت پایین صفحه‌نمایش کار گذاشته شده و در مدل پرو به بخش پشتی منتقل شده، در عین حال در مدل پرو شاهد حذف جک‌ هدفون بوده‌ایم. اما اگر از ویژگی‌هایی که در مقاله‌های دیگر درباره‌شان به تفصیل سخن‌ گفته‌ایم عبور کنیم، مهم‌ترین و جذاب‌ترین ویژگی‌های دو گوشی میت ۱۰ قابلیت‌های هستند که از طریق به کارگیری هوش مصنوعی در این دو مدل در دسترس کاربران قرار خواهند گرفت.