ساعاتی قبل شرکت مایکروسافت از نسل دوم هدست واقعیت ترکیبی هولولنز پرده‌برداری کرد. همانطور که انتظار داشتیم، مایکروسافت توانسته بهبودهای قابل توجهی را برای مدل جدید این هدست عملی کند. از بین آن‌ها، می‌توانیم به افزایش میدان دید اشاره کنیم که از ۳۴ درجه، به ۵۲ درجه رسیده است.

همچنین هولولنز ۲ از قابلیت رهگیری چشم بهره می‌برد که این مشخصه می‌تواند به‌عنوان اسکنر عنبیه برای قابلیت‌های امنیتی هم مورد استفاده قرار بگیرد. علاوه بر پشتیبانی از ژست‌های حرکتی قدیمی، رهگیری چشم و دست‌ها به کاربر اجازه می‌دهد که تعاملات دقیق‌تر و راحت‌تری با هولوگرام‌ها داشته باشند.

از لحاظ طراحی هم تغییراتی صورت گرفته و به همین خاطر راحت‌تر از گذشته می‌توان آن را بر روی سر قرار داد. جلوی این هدست از جنس فیبر کربن است و حالا مرکز ثقل آن طوری طراحی شده که فشار زیادی بر گردن افراد وارد نکند و این فشار به ستون فقرات منتقل شود. مایکروسافت می‌گوید کاربران به راحتی تا ۲ ساعت می‌توانند از این هدست استفاده کنند و باتری آن هم تا ۳.۵ ساعت دوام می‌آورد.

هولولنز

در ضمن باید خاطرنشان کنیم که این هدست با پلتفرم رایانش ابری «آژور» (Azure) هم سازگار است که این مشخصه می‌تواند برای انتقال پردازش به فضای ابری و افزایش کیفیت و قابلیت‌های هولوگرام‌ها مورد استفاده قرار بگیرد. همانطور که انتظار داشتیم، قلب تپنده این هدست تراشه اسنپ‌دراگون ۸۵۰ است ولی این هدست از شبکه‌های LTE پشتیبانی نمی‌کند.

اگرچه هولولنز ۲ نسبت به نسل قبلی قیمت کمتری دارد، ولی با توجه به قیمت ۳۵۰۰ دلاری آن، مایکروسافت این محصول را برای استفاده‌های خاص (عموما تجاری و صنعتی) و نه برای کاربران عادی درنظر گرفته است.

The post مایکروسافت نسل دوم هدست هولولنز را معرفی کرد appeared first on دیجی‌کالا مگ.

منبع متن: digikala