شرکت تراشه‌سازی میکرون فروش برخی از محصولات خود را برای هواوی آغاز کرده است. دولت آمریکا در روز ۱۵ مه شرکت هواوی و ۶۸ شرکت وابسته به آن را تحریم کرد. اما مدیرعامل شرکت میکرون می‌گوید که آن‌ها به‌طور قانونی صادرات برخی از محصولات خود را برای کمپانی هواوی از سر گرفته‌اند. طبق گزارش‌ها، اینتل و برخی از دیگر شرکت‌های آمریکایی هم فروش تعدادی از محصولات خود را برای این شرکت چینی دوباره شروع کرده‌اند.

بر اساس گزارش نیویورک‌تایمز، شرکت‌هایی مانند میکرون، اینتل و دیگر شرکت‌ها با اجتناب از برچسب زدن کالا به‌عنوان موارد ساخت آمریکا، توانسته‌اند این تحریم را تا حدی دور بزنند. این تحریم‌ها شامل کالاهایی است که حاوی ۲۵ درصد یا مقادیر بیشتری از مواد و اجزای آمریکایی هستند. در این گزارش آمده که اگر شرکت‌های آمریکایی محصولاتی را در خارج از آمریکا تولید کنند، احتمالا این موارد به‌عنوان کالای آمریکایی در نظر گرفته نمی‌شوند.

هواوی

البته مدیرعامل میکرون در مورد وضعیت فعلی هواوی می‌گوید: «عدم قطعیت قابل توجهی در مورد وضعیت هواوی وجود دارد و در مورد مدت زمان یا حجم محصولاتی که می‌خواهیم برای هواوی ارسال کنیم، قادر به پیش‌بینی نیستیم.» اتحادیه صنعت نیمه‌هادی آمریکا که اینتل و میکرون از اعضای آن هستند، اعلام کرده که برخی از تراشه‌ها مشمول این تحریم نیستند.

اگرچه این تحریم می‌تواند در سال جاری حدود ۳۰ میلیارد دلار ضرر برای هواوی داشته باشد، اما این کمپانی به حدی قطعات مختلف در انبارهای خود ذخیره کرده که به گفته تحلیلگران تا حدود یک سال دیگر برای تامین قطعات به مشکل خاصی بر نمی‌خورد. همچنین طبق اعلام این شرکت، فعلا در سال جاری توانسته حدود ۱۰۰ میلیون گوشی به فروش برساند.

دولت آمریکا از سال‌ها قبل می‌گفت که هواوی‌ به دلیل نزدیک بودن به دولت چین تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا است ولی هواوی‌ همواره این اتهامات را رد کرده و می‌گوید این شرکت بخشی از دولت چین نیست و نهاد مستقلی محسوب می‌شود. لازم به ذکر است که این تحریم می‌تواند ۱۲۰۰ شرکت آمریکایی را تحت تاثیر قرار دهد. دولت ترامپ در ماه‌های گذشته درگیر جنگ تجاری با چین بوده است و تحریم هواوی‌ هم به گفته بسیاری از کارشناسان بخشی از این موضوع به حساب می‌آید.

منبع: BBC

The post برخی از شرکت‌های آمریکایی تحریم هواوی را دور می‌زنند appeared first on دیجی‌کالا مگ.

منبع متن: digikala