مینگ-چی کو، تحلیلگر مشهور محصولات اپل، ساعاتی قبل در جدیدترین گزارش خود پیش‌بینی کرده که اپل در اواسط سال ۲۰۲۲ از هدست واقعیت مجازی و افزوده رونمایی می‌کند و تا سال ۲۰۲۵ هم شاهد رونمایی از عینک‌های واقعیت افزوده خواهیم بود.

او همچنین پیش‌بینی کرده که اپل تا سال ۲۰۳۰-۲۰۴۰ لنزهای چشمی را هم عرضه خواهد کرد. او گفته که اگرچه هدست‌ها در زمینه‌ی واقعیت مجازی و افزوده انجام وظیفه خواهند کرد، اما عینک‌ها و لنزها مختص اپلیکیشن‌های واقعیت افزوده هستند. به گفته‌ی مینگ-چی کو، مدل‌های اولیه‌ی هدست اپل حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ گرم وزن دارند ولی در نهایت اپل هدست ۱۰۰ تا ۲۰۰ گرمی را راهی بازار خواهد کرد. به دلیل طراحی پیچیده‌ی این هدست، گجت موردنظر با قیمت حدود ۱۰۰۰ دلار به دست کاربران خواهد رسید.

همچنین به نظر می‌رسد این هدست از نمایشگرهای Micro-OLED ساخت سونی بهره می‌برد. آقای «کو» بر این باور است که هدست موردنظر از توان پردازشی و حافظه‌ی داخلی مستقلی بهره می‌برد و برای انجام وظایف خود نیازی به بهره‌گیری از آیفون ندارد. گفته می‌شود این هدست تجربه‌ی کاربری بسیاری بهتری را نسبت به نمونه‌های موجود در بازار به ارمغان می‌آورد.

واقعیت افزوده اپل

از ویژگی‌های احتمالی این هدست می‌توانیم به امکان بهره‌گیری از سرویس‌هایی مانند اپل تی‌وی پلاس و اپل آرکید اشاره کنیم که جذابیت آن را دوچندان خواهد کرد. مینگ-چی کو اعلام کرده که هنوز مدل اولیه‌ی عینک هوشمند اپل ساخته نشده است. در مورد لنزهای چشمی هم غیر از احتمال ارائه‌ی آن‌ها در سال‌های بین ۲۰۳۰ تا ۲۰۴۰ اطلاعات بیشتری ارائه نشده است.

طی سال‌های گذشته اپل توجه زیادی به واقعیت مجازی و افزوده نشان داده و باید ببینیم بالاخره این محصولات چه زمانی راهی بازار می‌شوند. به نظر شما آیا اپل با این کار می‌تواند انقلابی در این حوزه به وجود بیاورد؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما و دیگران در میان بگذارید.

  • آیا اپل می‌تواند عینک هوشمندش را به عنوان جایگزین آیفون معرفی کند؟

منبع: MacRumors

The post مینگ-چی کو: اپل تا سال ۲۰۲۵ از عینک‌های واقعیت افزوده رونمایی می‌کند appeared first on دیجی‌کالا مگ.

منبع متن: digikala