اخیرا فروشندگان بسیاری از گجت‌های چینی نظیر Aukey، Mpow، RavPower ،Vava ،TaoTronics به طرز عجیبی از ویترین فروشگاه آنلاین آمازون ناپدید شده‌اند و مشخص شده که آمازون عمدا آن‌ها را حذف کرده است و این در حالیست که آن‌ها به شدت به نظر کاربران خود احترام می‌گذارند. سایت  آمازون در حال حاضر فعالیت بیش از ۶۰۰ برند چینی را در  حساب ۳۰۰۰ فروشنده مختلف برای همیشه منع کرده است.

شرکت‌های چینی پس از اینکه گزارش تخلفی ثبت شد، پیشنهادهای وسوسه ‌انگیزی را  به شرطی که نظر منفی خود را حذف کنید، به شما ارائه می‌دهند. از جمله این پیشنهادات عبارتند از یک محصول رایگان یا برگشت کامل وجه پرداختی بدون بازگرداندن محصول. علت ممنوع شدن فعالیت این برندها از سوی آمازون هم همین موضوع بوده است.

مشخص نیست به غیر از مواردی که گفتیم، کدام برندهای چینی دیگر زیر تیغ ممنوعیت سایت آمازون قرار گرفته‌اند، اما کاملاً محتمل است که برخی از این محصولات از شبکه فروش آنلاین آمازون به طور کامل خارج شده باشند. اگرچه Aukey یکی از اولین شرکت‌های معروف بود که در ماه می ممنوع شد، اما این شرکت هنوز از ماه جولای تاکنون ایرپاد‌هایی با یک برند تجاری جایگزین می‌فروخت، و شما هنوز هم می‌توانید یک جفت از آن‌ها را در سایت آمازون خریداری کنید.

به نقل از South China Morning Post، در اوایل ماه جولای، شرکت اصلی Shenzhen Youkeshu Technology (که بیشتر با نام YKS شناخته می شود) گزارش داد که سایت آمازون ۳۴۰ فروشگاه آنلاین YKS را بسته و بیش از ۲۰ میلیون دلار دارایی خود را مسدود کرده است.  این نشریه YKS را به عنوان یکی از بزرگترین خرده‌فروشان چینی این پلتفرم توصیف کرده بود.

آمازون در راستای اقدامات اخیر خود بیانیه‌ای صادر کرده که به متن آن به شرح زیر است:

آمازون سخت در تلاش است تا یک تجربه عالی در فروشگاه ایجاد کند تا مشتریان بتوانند با اطمینان خریدهای خود را انجام دهند و فروشندگان این فرصت را داشته‌ باشند که در یک رقابت سالم تجاری، کسب و کار خود را توسعه دهند. مشتریان برای اتخاذ تصمیم یک خرید آگاهانه، به صحت و اصالت بازبینی محصولات متکی هستند و ما سیاست‌های واضحی را برای بازدیدکنندگان و شرکای فروش داریم که این سیاست‌ها سوء استفاده از ویژگی‌های جامعه ما را ممنوع می‌کند. ما علیه کسانی که این سیاست‌ها را نقض می‌کنند، در هر کجای جهان که باشند، تعلیق، ممنوعیت و اقدامات قانونی انجام می‌دهیم.

ما به تقویت عملکردمان در تشخیص سوء استفاده و اقدامات اجرایی علیه شخصیت‌های منفی این داستان، از جمله کسانی که آگاهانه مرتکب نقص‌های متعدد و مکرر سیاست‌ها، از جمله سوء استفاده از بازبینی می‌شوند، ادامه می‌دهیم. آمازون اطمینان دارد اقداماتی که  انجام می‌دهد به نفع مشتریان و همچنین مشاغلی است که صادقانه و درستکارانه به کسب درآمد مشغول هستند و اکثریت قریب به اتفاق جامعه فروش جهانی ما را تشکیل می‌دهند.

  • پشت پرده‌ی دستیارهای صوتی و اسپیکرهای هوشمند چه می‌گذرد؟

منبع: The Verge

نوشته ۶۰۰ برند چینی از ادامه‌ی فعالیت در آمازون منع شدند اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala