شیائومی هر سال حوالی همین ماه از گوشی‌های پرچم‌دار خود رونمایی می‌کند. امسال هم نوبت به سری ۱۲ از پرچم‌داران این شرکت رسیده که باید دید شرکت چینی چه قابلیت‌هایی را برای آن‌ها در نظر گرفته است. طبق آنچه که می‌دانیم، این گوشی‌ها باید از خیلی جهات به نسب نسل گذشته‌ی خود بهبود داشته باشند. از سخت‌افزار گرفته تا دوربین، باتری و کیفیت ساخت. خبری هم که امروز منتشر شده، در رابطه با ماژول دوربین شیائومی ۱۲ است که گفته می‌شود پوشش منحصر بفردی خواهد داشت.

با استناد بر خبرهای قبلی تصور می‌شد که این خبر در رابطه با استفاده از پوشش‌های لنز شرکت زایس آلمان در گوشی‌های شیائومی باشد که لنزهای قدرتمندی نیز تولید می‌کند اما اینطور نیست. ظاهرا این خبر در رابطه با پوششی است که روی ماژول دوربین قرار می‌گیرد. طبق گفته‌های افشاگر معروف چینی یعنی Digital Chat Station در شبکه‌ی اجتماعی ویبو، ظاهرا گوشی‌های سری شیائومی ۱۲ از پوشش منحصر بفردی در ماژول دوربین خود بهره می‌برند.

طبق گفته‌های این افشاگر، ظاهرا درون این ماژول از لنزهای بزرگی استفاده شده است اما شیائومی ظاهرا به دنبال راهی است تا بتواند این بیرون‌زدگی مشخص را کم‌رنگ‌تر کند و این کار را هم با قرار دادن یک پوشش شیشه‌ای ضد بازتاب انجام خواهد داد. ظاهرا این همان شیشه‌ای است که شرکت چینی در طراحی پنل پشتی گوشی مورد انتظار خود از آن استفاده خواهد کرد و جالب است که می‌بینیم از همان شیشه برای ماژول دوربین نیز استفاده کرده است.

  • شیائومی ۱۲ به‌زودی با تراشه‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۱ معرفی می‌شود

طبق گفته‌های این افشاگر چینی، شیائومی در طراحی این پوشش شیشه‌ای از فناوری جدیدی استفاده کرده تا بتواند به عملکردی مشابه عملکرد شیشه‌ی بکار رفته روی پنل پشتی دست پیدا کند. اما متاسفانه در رابطه با چگونگی انجام این فرایند یا جزئیات مربوط به این فناوری توضیح خاصی نداد. البته نکته‌ی مثبت قضیه اینجاست که نیاز نیست خیلی منتظر بمانیم تا از این موضوع مطلع شویم. طبق اطلاعات منتشر شده، ظاهرا تا قبل از پایان همین ماه باید شاهد رونمایی از گوشی‌های سری شیائومی ۱۲ باشیم. بنابراین می‌توانیم اطلاعات مورد نظر را در رویداد مراسم رونمایی از آن‌ها دریافت کنیم.

از جمله اطلاعاتی که در رابطه با شیائومی ۱۲ در اختیار داریم می‌توان به تجهیز آن به تراشه‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۱، نمایشگر خمیده با وضوح +FHD، (کمتر از نمایشگر ۱۴۴۰P در می ۱۱) رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز و پنل AMOLED، بلندگوهای استریو در بالا و پایین گوشی، دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی و احتمالا شارژر ۱۰۰ واتی اشاره کرد. با توجه به خبرها و شایعات، به نظر می‌رسد ۱۲ دسامبر امسال (۲۱ آذر) باید شاهد رونمایی از گوشی‌های سری شیائومی ۱۲ باشیم. با این حال این خبر فعلا در حد یک شایعه باقی می‌ماند تا ببینیم طی روزهای آتی چه اطلاعات بیشتری پیرامون این موضوع منتشر می‌شود.

  • شیائومی ۱۲ و ۱۲X شاید ۲۱ آذر معرفی شوند

منبع: GSMArena

نوشته ماژول دوربین شیائومی ۱۲ پوشش منحصر بفردی خواهد داشت اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala