پوکو یکی از برندهای زیر مجموعه شرکت شیائومی است که توانسته با تولید گوشی‌های هوشمند باکیفیت و قیمت مناسب نظر کاربران بسیاری را به خود جلب کند. در ادامه‌ی این روند، این شرکت به‌زودی از گوشی هوشمند پوکو ۵G M4 رونمایی می‌کند. شرکت پوکو به تازگی برخی تصاویر مربوط به این گوشی را در فضای مجازی منتشر کرده که قاب پشتی آن را به ما نشان می‌دهد. در قاب پشتی پوکو ۵G M4 یک ماژول دوربین بزرگ دیده می‌شود که درون آن دو سنسور دوربین و یک فلش LED تعبیه شده است. همچنین لوگوی پوکو با فونتی بزرگ درون این ماژول دوربین به چشم می‌خورد.

  • مشخصات کلیدی لو رفته از پوکو F4 چندان دلگرم‌کننده نیست

علاوه بر این رندرهای رسمی، برخی تصاویر واقعی از این گوشی هوشمند جدید در فضای مجازی دست به دست می‌شود که گزینه‌های رنگ آن را تأیید می‌کند. همانطور که در ابتدای خبر به آن اشاره شد، پوکو ۵G M4 احتمالاً با گزینه‌های رنگی مشکی، آبی و زرد در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. در مورد مشخصات فنی این گوشی گفته می‌شود که پوکو ۵G M4 در واقع نسخه‌ی ری‌برند شده‌ی ردمی نوت ۵G 11E است که چند ماه پیش در چین به کاربران و علاقمندان ردمی معرفی شد. به نظر می‌رسد که این گوشی از یک نمایشگر ۶.۵۸ اینچی LCD با رزولوشن Full HD+، رفرش ریت ۹۰ هرتزی و یک حفره برای میزبانی از دوربین سلفی بهره می‌برد.

  • پوکو رسماً از اولین ساعت هوشمند خود به همراه بادز پرو Genshin رونمایی کرد

گفته می‌شود که پردازنده‌ی ۸ هسته‌ای Dimensity 700 مدیاتک که با فرآیند ساخت ۷ نانومتری تولید شده، به عنوان قلب تپنده‌ی این گوشی هوشمند انجام وظیفه می‌کند و احتمالاً ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم LPDDR4X و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی UFS 2.2 آن را همراهی می‌کنند. در مورد این پردازنده باید گفت که از دو هسته Cortex-A76 با سرعت ۲/۲ گیگاهرتز (کمی سریع‌تر از پردازنده‌ی بزرگ ۷۲۰) و شش هسته Cortex-A55 با سرعت ۲ گیگاهرتز تشکیل شده است. این تراشه می‌تواند به حافظه‌ی رم ۱۲ گیگابایتی LPDDR4x و فضای ذخیره‌سازی دو لاین UFS 2.2 با حداکثر سرعت انتقال ۱ گیگابایت‌بر‌ثانیه متصل شود. ناگفته نماند پردازنده‌ی گرافیکی Dimensity 700 از نوع ARM Mali-G57 MC2 است که از G57 MC3 موجود در داخل Dimensity 720 کمتر است؛ اما باز‌هم می‌تواند از این نوع صفحه‌نمایش‌ها پشتیبانی کند.

منبع تغدیه‌ی احتمالی پوکو ۵G M4 یک باتری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپر است که با شارژر ۱۸ واتی انرژی مجدد خود را به دست می‌آورد. سیستم دوربین دوگانه‌ی این گوشی ظاهراً مجهز به سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسلی و سنسور عمق میدان ۲ مگاپیکسلی است. همچنین در حفره‌ی نمایشگر این گوشی یک سنسور ۵ مگاپیکسلی تعبیه شده که کاربران می‌توانند از آن برای برقراری تماس‌های ویدیویی و گرفتن عکس‌های سلفی بهره ببرند. از آن جایی که پنل این گوشی از جنس LCD است، بنابراین سنسور اثر انگشت با دکمه‌ی پاور ادغام خواهد شد.

در انتها بد نیست اشاره کنیم نسل قبلی این گوشی یعنی پوکو M3 اواخر پاییز سال ۱۳۹۹ به کاربران معرفی شد. از جمله مشخصات آن می‌توان به باتری ۶۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی، تراشه‌ی اسنپدراگون ۶۶۲ و دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی اشاره کرد.

  • شیائومی از پوکو X4 پرو و پوکو M4 پرو رونمایی کرد

منبع: mysmartprice

نوشته تصاویر واقعی گوشی پوکو ۵G M4 فاش شد اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala