پیش‌تر طی گزارش‌های مختلف به بررسی مشخصات فنی احتمالی گوگل پیکسل ۶a پرداختیم و تقریباً در مورد همه‌ی بخش‌های آن به جمع‌بندی‌های خوبی رسیدیم. اکنون که در آستانه‌ی رونمایی از این محصول جدید گوگل قرار داریم، یک گزارش جدید ادعا می‌کند که برخی مشخصات اصلی این گوشی در مقایسه با اطلاعات قبلی منتشر شده ضعیف‌تر خواهد بود. در ادامه به بررسی این گزارش خواهیم پرداخت.

  • گلکسی S22 سه برابر زودتر از آیفون ۱۳ ارزش خود را از دست می‌دهد!

طبق اطلاعات این گزارش، پیکسل ۶a با یک نمایشگر ۶.۲ اینچی OLED با رزولوشن Full HD+ و رفرش ریت ۹۰ هرتزی به دست کاربران می‌رسد. پیش‌تر گفته شد که این گوشی از رفرش ریت ۱۲۰ هرتزی پشتیبانی می‌کند، اما رفرش ریت ۹۰ هرتزی در مورد این گوشی عاقلانه‌تر به نظر می‌رسد، به این دلیل که پیکسل ۶ نیز همین نرخ رفرش ریت را برای کاربرانش به ارمغان می‌آورد. گفته می‌شود که یک باتری با ظرفیت ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت به عنوان منبع تغذیه‌ی این گوشی در نظر گرفته شده که با شارژر ۲۵ واتی شارژ می‌شود. پیش‌تر اما گزارشات به باتری ۴۸۰۰ میلی‌آمپر ساعتی پیکسل ۶a اشاره داشتند که با شارژر ۳۰ وات انرژی مجدد خود را بدست می‌آورد.

در خبرهای قبلی منتشر شده آمده که تولید گوشی گوگل پیکسل ۶a در برخی از کشورهای آسیایی آغاز شده است. همچنین برخلاف گوگل پیکسل ۶a که تنها در کشورهای ژاپن و ایالات متحده‌ی آمریکا در دسترس قرار داشت، پیکسل ۶a گفته می‌شود که در کشورهای مختلفی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. باید اشاره کنیم که وب‌سایت صدور گواهینامه‌ی FCC اطلاعاتی درباره‌ی گوگل پیکسل ۶a که گویا مدل‌های مختلفی دارد را فاش کرده است. طبق این اطلاعات حداقل یک مدل از این گوشی هوشمند از شبکه‌ی mmWave 5G پشتیبانی می‌کند.

جدا از این مقوله، گوگل پیکسل ۶a به‌تازگی در وب‌سایت بنچمارکی هم دیده شده که طبق گزارش‌ها توانست برادر بزرگ‌تر خود یعنی پیکسل ۶ را شکست دهد. بنابراین از لحاظ عملکردی این گوشی می‌تواند حرف‌های زیادی برای زدن داشته باشد. نتایج این بنچمارک نشان می‌دهد که این دو گوشی رقابت بسیار نزدیک و تنگاتنگی با یکدیگر داشته‌اند، اما در نهایت گوگل پیکسل ۶a در تست‌های چندهسته‌ای و تک‌هسته‌ای عملکرد بهتری از خود بر جای گذاشت. همچنین این بنچمارک، نام رمزی «Bluejay» را برای این گوشی هوشمند جدید گوگل تأیید می‌کند که در شایعه‌ها به آن اشاره شده بود. سیستم عامل اندروید ۱۲ هم به صورت پیش‌فرض روی پیکسل ۶a اجرا خواهد شد.

  • هر آنچه باید درباره‌ی Developer Options اندروید بدانید

به‌روزترین شایعه‌ها و گمانه‌زنی‌ها درباره‌ی این گوشی‌ هوشمند حاکی از آن هستند که سیستم دوربین پیکسل ۶a شامل یک دوربین ۱۲/۲ مگاپیکسلی سونی IMX363 خواهد بود که اولین بار در سال ۲۰۱۸ در گوشی‌های پیکسل در اختیار کاربران قرار گرفت. دوربین اصلی با یک لنز ۱۲ مگاپیکسلی سونی IMX386 فوق عریض همراه می‌شود. همچنین این گوشی با دوربین ۸ مگاپیکسلی سونی IMX355 برای گرفتن عکس‌های سلفی و برقراری تماس‌های ویدیویی روانه‌ی بازار خواهد شد.

آن طور که از رندرهای فاش شده این گوشی مشخص است، به نظر می‌رسد که این گوشی فاقد جک ۳.۵ میلی‌متری صدا باشد.  اتفاقی که برای اولین بار در سری A گوگل پیکسل در صورت تأیید گوگل، احتمالا ما شاهد آن خواهیم بود. نکته‌ی جالب دیگری که در رندرهای گوگل پیکسل ۶a به چشم می‌خورد، اندازه‌ی این گوشی است. گویا این گوشی ابعاد ۱۵۲٫۲ در ۷۱٫۸ در ۸٫۷ میلی‌متر دارد که با برآمدگی دوربین کمی کلفت‌تر به نظر می‌رسد. باید دید بالاخره این گوشی در رویداد سالانه توسعه‌دهندگان گوگل به کاربران معرفی می‌شود یا نه.

  • از کنفرانس گوگل I/O 2022 چه انتظاراتی داریم؟

منبع: Gizmochina

نوشته گوگل پیکسل ۶a ممکن است ضعیف‌تر از حد انتظارات ظاهر شود اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala