راس یانگ که معمولا بیشتر پیش‌بینی‌های او به واقعیت تبدیل می‌شوند، به تازگی اعلام کرده که نمایشگر مدل‌های پرو آیفون ۱۴ به لطف حذف ناچ، اندکی بزرگ‌تر از نسل قبلی هستند. اما روی هم رفته این تغییر اصلا محسوس نیست و عموم کاربران تغییر در اندازه‌ی نمایشگر را متوجه نخواهند شد.

در هر صورت طبق اعلام این افشاگر، آیفون ۱۴ پرو از نمایشگر ۶.۱۲ اینچی بهره می‌برد. برای مقایسه باید بگوییم که آیفون ۱۳ پرو مجهز به نمایشگر ۶.۰۶ اینچی است. از سوی دیگر آیفون ۱۴ پرو مکس با نمایشگر ۶.۶۹ اینچی راهی بازار می‌شود ولی نسل قبلی آن مجهز به نمایشگر ۶.۶۸ اینچی است.

روی هم رفته این تغییرات به حدی ناچیز هستند که اپل لازم نیست برای اندازه‌های رابط کاربری iOS تغییرات خاصی را عملی کند. برخی اظهار امیدواری کرده‌اند که با تغییر در اندازه‌ی نمایشگرها، ممکن است درصد باتری بار دیگر در بخش فوقانی گوشی به نمایش دربیاید که البته احتمالا با این مشخصه روبرو نخواهیم شد. با توجه به اینکه همین حالا هم اپل در تبلیغات برای آیفون ۱۳ پرو و ۱۳ پرو مکس می‌گوید این گوشی‌ها مجهز به نمایشگرهای ۶.۱ و ۶.۷ اینچی هستند، به نظر می‌رسد برای نسل بعدی آن‌ها در این زمینه شاهد تغییر در تبلیغات مربوط به نمایشگر نخواهیم بود.

از سوی دیگر نمایشگرهای آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ مکس نسبت به نسل قبلی تفاوتی در اندازه ندارند زیرا این دو گوشی بار دیگر با ناچ راهی بازار می‌شوند. در این میان، راس یانگ اعلام کرده که اپل قصد دارد برای تمام مدل‌های آیفون ۱۵ از نمایشگر حفره‌دار استفاده کند. مطابق معمول، حدود ۴ ماه دیگر شاهد رونمایی از گوشی‌های سری آیفون ۱۴ خواهیم بود. البته اگر اپل با مشکلات جدی در زمینه‌ی زنجیره تامین روبرو شود، ممکن است عرضه‌ی این گوشی‌ها کمی به تعویق بیفتد.

  • ۷ ویژگی که دوست داریم در آیفون ۱۴ ببینیم

منبع: ۹To5Mac

نوشته اندازه‌ی دقیق نمایشگر مدل‌های پرو آیفون ۱۴ فاش شد اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala