این تصویر توسط کاربر چینی به نام Duanrui در توییتر به اشتراک گذاشته شد. ظاهراً این کاربر تصویر قاب‌های محافظ سری آیفون ۱۴ را در شبکه‌ی اجتماعی ویبو پیدا کرده است. با دقت روی این تصویر در می‌یابیم که این قاب‌های محافظ از سمت چپ به راست به ترتیب احتمالاً مربوط به گوشی‌های آیفون ۱۴ پرو مکس ۶.۷ اینچی، آیفون ۱۴ مکس ۶.۷ اینچی، آیفون ۱۴ پرو ۶.۱ اینچی و آیفون ۱۴ ۶.۱ اینچی هستند.

  • اپل واچ سری ۸ احتمالاً با نمایشگر مسطح معرفی می‌شود

تصویر منتشر شده اول از همه تأیید می‌کند که عمر آیفون مینی به پایان رسیده و در سری آیفون ۱۴ ما شاهد این گوشی که خیلی هم طرفدار ندارد، نخواهیم بود. به جای آیفون مینی یک مدل غیر پرو مکس جایگزین خواهد شد که در کنار آیفون ۱۴ قرار خواهد گرفت. نکته‌ی دیگری که با بررسی این تصاویر می‌توان به آن دست یافت این است که آیفون ۱۴ پرو و پرو مکس برآمدگی دوربین نسبتاً زیادی دارند. همچنین سنسور دوربین اصلی این گوشی‌های هوشمند به دلیل اینکه قرار است با دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی به جای دوربین ۱۲ مگاپیکسلی جایگزین شوند، افزایش یافته است.

اگرچه سنسور ۴۸ مگاپیکسلی این گوشی‌ها احتمالاً سیستم دوربین آن‌ها را به بهترین دوربین‌های گوشی هوشمند در سال ۲۰۲۲ تبدیل خواهد کرد، اما اندازه‌ی آن بیش از ۵۷ درصد بزرگ‌تر از لنز قبلی که جایگزین آن می‌شود، خواهد بود و همچنین باید به افزایش ۵ تا ۱۰ درصدی ارتفاع آن هم اشاره کنیم. در آن طرف، آیفون‌های ۱۴ و ۱۴ مکس برآمدگی‌ دوربین بسیار کمتری دارند و برخلاف مدل‌های پرو با سیستم دوربین دوگانه روانه‌ی بازار گوشی‌های هوشمند خواهند شد. در مورد سنسورهای اولترا واید و تله فوتوی این سری گوشی‌ها خبر مهمی منتشر نشده است. شنیده‌ها حاکی از آن است که استفاده از سنسور پریسکوپی برای افزایش زوم دیجتیال در این گوشی‌ها بعید به نظر می‌رسد.

  • چالش‌های اپل برای ساخت هدست واقعیت ترکیبی فاش شد

اگرچه اپل قصد دارد از سنسورهای دوربین ۴۸ مگاپیکسلی برای مدل‌های پروی آیفون ۱۴ بهره ببرد، اما شایعات جدید می‌گویند که ماژول دوربین مدل‌ها غیر پرو نسبت به ماژول آیفون ۱۳، اندازه‌ای بزرگ‌تر خواهد داشت که این مقوله نشان می‌دهد که اپل سیستم دوربین این سری را دستخوش تغییرات زیادی خواهد کرد. همچنین گفته می‌شود که همه‌ی مدل‌های سری آیفون ۱۴ با دوربین سلفی پیشرفته‌تر و پشتیبانی از فناوری فوکوس خودکار در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. باید اشاره کنیم که دیافراگم گسترده‌تر اجازه می‌دهد که نور بیشتری از لنز عبور کند و به سنسور دوربین سلفی در مدل‌های آیفون ۱۴ برسد. دوربین سلفی ارتقاء یافته این گوشی‌ها می‌تواند با بهبود عمق میدان کیفیت عکس و فیلم‌ها در حالت پرتره را افزایش دهد و قابلیت فوکوس خودکار در فیس تایم و تماس‌های ویدیویی می‌تواند تصاویر بهتری را برای کاربران به ارمغان بیاورد.

بر اساس جدیدترین اطلاعات منتشر شده، آیفون ۱۴ پرو و پرو مکس در پنل جلویی از نمایشگری بهره می‌برد که میزبان یک حفره‌ی کپسولی شکل در کنار یک حفره دایره‌ای است و این حفره‌ها احتمالاً محل قرارگیری دوربین سلفی و حسگرهای فیس آیدی هستند. علاوه‌بر این‌ها، رندر‌های جدید آیفون ۱۴ پرو نشان می‌دهند که این گوشی لبه‌های متقارنی دارد و همچنین یک اسپیکر مکالمه در قاب بالایی، دکمه‌های کم و زیاد کردن صدا در سمت چپ گوشی و دکمه‌ی پاور در سمت راست این گوشی هوشمند دیده می‌شود.

مدتی قبل اعلام شد که فقط مدل‌های پرو آیفون ۱۴ از چیپست جدید بهره‌مند می‌شوند و مدل‌های استاندارد بار دیگر با چیپست قدیمی A15 به دست کاربران می‌رسند. اما طبق گزارش‌های جدیدتر، این شرکت قصد دارد A15 را هم به طور محدود ارتقاء دهد و تحت عنوان A16 دوباره معرفی کند. به همین خاطر تراشه‌ی استفاده شده برای مدل‌های پرو آیفون ۱۴ به‌عنوان A16 پرو ارائه خواهد شد.

  • چرا آیفون ۱۴ مکس تصمیم هوشمندانه‌ای از سوی اپل است؟

منبع: Phonearena

نوشته مدل‌های پرو آیفون ۱۴ برآمدگی دوربین بیشتری نسبت به سایر مدل‌ها دارند اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala