سامسونگ در حال حاضر بهترین شرکت فعال در زمینه‌ی تولید گوشی‌های اندرویدی به حساب می‌آید که به مدت چهار سال از گوشی‌های جدید خود پشتیبانی نرم‌افزاری و پنج سال هم پشتیبانی امنیتی می‌کند. البته این سیاست شامل گوشی‌های پرچم‌دار سال ۲۰۲۱ و گوشی‌های سال ۲۰۲۲ به بعد می‌شود اما قبل از آن هم سیاست شرکت کره‌ای بسیار منظم و خوب بود.

همچنین آنچه که باعث شده این سیاست ارزشمندی بیشتری پیدا کند، عرضه‌ی زودهنگام آپدیت‌هاست. در حالی که انتظار داشتیم چند ماهی طول بکشد تا اندروید ۱۲ برای گوشی‌های شرکت کره‌ای منتشر شود اما سامسونگ فراتر از انتظارات ظاهر شد و با عرضه‌ی نسخه‌ی پایدار این سیستم‌عامل برای میان‌رده‌هایش آن هم در شرایطی که هیچ شرکتی حتی پرچم‌داران خود را به آن آپدیت نکرده بود، رکوردشکنی کرد.

در ادامه‌ی این روند اما روز گذشته، سامسونگ تصمیم گرفت دو گوشی اقتصادی اما محبوب از سری A را هم به اندروید ۱۲ آپدیت کند که شامل گلکسی A22 و A41 می‌شوند. این دو گوشی همچنین رابط کاربری One UI 4.1 را هم با تمام تغییراتی که برای آن‌ها در نظر گرفته شده دریافت خواهند کرد که از جمله این موارد می‌توان به تغییر تم، اضافه شدن ویجت‌های جدید حتی به منوی قفل، بهبود حالت شب، اضافه شدن پالت رنگی، صفحه‌کلید جدید، امکان افزودن رم مجازی و بهبود حریم خصوصی و امنیت اشاره کرد.

نسخه‌ی فریم‌ور این آپدیت برای گلکسی A22 و A41 به ترتیب A225FXXU3BVD8 و A415FXXU1DVDB است. در حال حاضر این آپدیت در کشور روسیه در دسترس قرار دارد و انتظار می‌رود به زودی در سایر کشورهای جهان هم در دسترس قرار بگیرد. این آپدیت برای دو گوشی یادشده، آپدیت امنیتی جدیدی را هم به همراه دارد که گفته می‌شود ۸۸ رخنه‌ی امنیتی را هم برطرف خواهد کرد.

اگر از کاربران گوشی گلکسی A41 هستید باید بدانید این محصول با اندروید ۱۰ راهی بازار شد و در آن زمان، سیاست سامسونگ برای انتشار آپدیت اندروید فقط ۲ سال بود. در نتیجه این محصول با دریافت اندروید ۱۲ به نوعی به کار خود پایان داده است. اما گلکسی A22 که با اندروید ۱۱ در دسترس قرار گرفت، تازه نخستین آپدیت خود را دریافت کرده است. در نتیجه انتظار می‌رود اندروید ۱۳ را هم در همین بازه‌ی زمانی در سال بعد دریافت کند.

اگر از این دو گوشی استفاده می‌کنید، کافی است سری به تنظیمات زده و در بخش به‌روزرسانی نرم‌افزار (Software Updates)، روی گزینه‌ی دانلود و نصب (Download and Install)، کلیک کنید. اگر آپدیت یادشده که باید بیش از ۱ گیگابایت هم حجم داشته باشد در دسترس قرار داشت، آن را با اینترنتی با سرعت قابل قبول و بدون قطعی، دانلود کنید و از تغییرات به وجود آمده لذت ببرید.

  • اندروید ۱۲ پردردسرترین و پرباگ‌ترین آپدیت اندروید طی چند سال اخیر بوده است
  • گلکسی M22 به اندروید ۱۲ و رابط کاربری One UI 4.1 آپدیت شد
  • اندروید ۱۳ یکی از بدترین مشکلات اندروید ۱۲ را حل می‌کند

منبع: Gizmochina

نوشته گلکسی A41 و A22 اندروید ۱۲ را دریافت کردند اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala